بودجه ۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری مراغه در سال ۱۴۰۳

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی از بودجه ۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری مراغه در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی موحدنیا صبح امروز _شنبه بیست و ششم اسفند_ در آئین معارفه «شهرام مروتی» به عنوان چهل و هشتمین شهردار مراغه اظهار کرد: متوسط سرانه در شهرداری‌های استان طی سال جاری ۷۵ میلیون ریال و در مراغه ۱۷ میلیون ریال است و بر همین اساس بودجه شهرداری مراغه باید به صورت جهشی افزایش یابد تا این فاصله جبران شود.

وی مراغه را دومین شهر مهم استان دانست و افزود: بودجه سال آینده شهرداری مراغه بر اساس سرانه ۵۰ میلیون ریالی به تصویب رسید که باید برای تحقق آن تلاش شود.

به گفته مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، بودجه ۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری مراغه در سال آینده که نسبت به بودجه سال جاری از افزایش چشمگیر برخوردار است، امیدوارکننده به نظر می‌رسد و همین روند باید ادامه یابد.

وی همچنین ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر باید بودجه را با شناخت کافی از امکانات و نیازهای محلی تدوین کنند و دولت سیزدهم هم در مدیریت شهری سهیم است و در خصوص کمک به شهرداری‌ها دریغ نمی‌کند.

موحدنیا راه‌اندازی نهضت آسفالت‌ریزی را از برکات دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: قیر حدود ۷۰ درصد قیمت آسفالت را شامل می‌شود و دولت با در اختیار قرار دادن قیر رایگان از توسعه شهری حمایت کرده و اگر معبری در شهرها آسفالت نداشته باشد، ناشی از ضعف عملکرد شهرداری‌هاست.

به گفته مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجموعه مدیریت شهری مراغه باید رونق گیرد و به زودی وضعیت سرمایه‌گذاری به صورت شهرستان به شهرستان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا برخی از موانع توسط دولت از پیش‌رو برداشته شود.

وی با تاکید بر استفاده از کدهای درآمدی، بیان کرد: اجازه ندهید ساخت و ساز غیرمجاز در شهر افزایش یابد و صدور پروانه ساخت و ساز را تسهیل کنید تا جلو تخلفات گرفته شود.

شورای اسلامی شهر در عزل و نصب شهرداری دخالت نخواهد کرد

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز شایسته‌سالاری در عزل و نصب و حساسیت نسبت به بیت‌المال را مورد تاکید قرار داد و افزود: شورا نقش نظارتی دارد و به هیچ وجه در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت نخواهد کرد.

ابراهیم خوش‌رفتار نصب تابلو روزشمار در کنار طرح‌های شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار می‌رود طرح‌های عمرانی از این پس با سرعت منطقی اجرایی شود.

به گزارش ایمنا، «شهرام مروتی» که پیش از این و در قامت چهل و ششمین شهردار مراغه مورد بی‌مهری ناشی از مداخله برخی از افراد در امورات شورا قرار گرفته بود، چندی قبل از سوی اعضای همان شورا و برای دومین‌بار به عنوان شهردار این کهن‌شهر انتخاب شد.

شهرام مروتی به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران نه تنها از پایگاه مردمی برخوردار است، بلکه با شناختی که از شهرداری مراغه و ظرفیت‌های آن دارد، عملکرد قابل قبولی در دوره مدیریت خود برجا گذاشته بود.

شهرام مروتی دارای دکترای بهینه سازی و تحقیق عملیات از دانشگاه تبریز است.

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تأسیس شده است.

به گزارش ایمنا، مراغه با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بعد از تبریز بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی است. چهل و هشتمین شهردار مراغه بعد از ۱۰ کش و قوس توسط شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

کد خبر 736661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.