وضعیت شهر قم طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: قم پیش از انقلاب شرایط مطلوبی نداشت، اما طی سال‌های اخیر این وضعیت بهبود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در جلسه روز شهردار که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب و پس از انقلاب قم وضعیت خوبی نداشت و مورد بی‌مهری‌های مکرر قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت طی سال‌های اخیر بهبود یافته است، افزود: با توجه به اینکه قم مسیر تردد است و افراد بسیاری از کشورهای مختلف برای زیارت و علم آموزی به قم می‌آیند، این اتفاق بسیار ارزشمند است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه توقع از قم بسیار زیاد است، عنوان کرد: قم مرکز اسلام و محل نشر اسلام و تمدن ایران است که باید تمام این‌ها در این شهر به نمایش گذاشته شود.

تقدیر از ایجاد قطعه پیر غلامان امام حسین (ع) در بهشت معصومه (س)

جواد اشعری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم نیز در این جلسه گفت: تشکیل قطعه پیرغلامان امام حسین (ع) در بهشت معصومه (س) یک اتفاق ماندگار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاهد حمایت‌های مجموعه شهرداری در برنامه‌های مختلف بوده‌ایم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه خانه‌موزه هیئت یک دغدغه برای جامعه هیئت است، عنوان کرد: همچنین تشکیل قطعه پیرغلامان امام حسین (ع) در بهشت معصومه (س) یک اتفاق ماندگار خواهد بود.

اشعری با بیان اینکه بحث خرید اقلام هیئت کمی دشوار است، تاکید کرد: اگر بن کارت‌هایی برای خرید ملزومات هیئت در نمایشگاه پیش از ماه محرم تهیه شود، مؤثر خواهد بود.

کد خبر 736649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.