اماکن اقامتی لرستان مهیای پذیرایی از گردشگران نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان از آمادگی کامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، متل‌ها، مهمان‌پذیرها و مجتمع‌های اقامتی استان برای پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی خبر داد.

حجت‌الله عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان که بیش‌ترین حجم گردشگر را دارد با ۱۱ هتل و یک متل، شش مهمان‌پذیر، سه مجتمع اقامتی، پذیرایی و هفت اقامتگاه بوم‌گردی با آمادگی کامل، مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

وی به تفکیک اقامتگاه‌ها در سایر شهرستان‌های استان پرداخت و افزود: شهرستان بروجرد پنج هتل، سه مهمان‌پذیر و یک اقامتگاه بوم‌گردی دارد، که خدمات لازم به میهمانان و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز را ارائه خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: در شهرستان الیگودرز سه هتل و یک مهمان‌پذیر، در شهرستان دورود دو هتل و دو اقامتگاه بوم‌گردی، در شهرستان ازنا یک هتل و یک مهمان‌پذیر، در شهرستان سلسله یک اقامتگاه بوم‌گردی، در شهرستان کوهدشت یک هتل و یک مهمان‌پذیر، در شهرستان دلفان یک هتل و در شهرستان پلدختر نیز یک اقامتگاه بوم‌گردی با امکانات رفاهی کامل وجود دارد که هر شهرستان با توجه به حجم متقاضی می‌تواند پذیرای مسافران نوروزی باشد.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و تفریحی استان گفت: موزه‌های استان، خانه‌های تاریخی، آبشارها، جاذبه‌های تفریحی، پل‌های تاریخی و دیگر اماکن نیز در تمام ساعات روز میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان خواهند بود.

عباسیان اضافه کرد: گردشگران و مهمانان نوروزی برای دستیابی به نقشه راه و اطلاع از محل اماکن تفریحی و تاریخی می‌توانند از طریق اپلیکیشن «لرستان سفر» که به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است با شناخت بهتری نسبت به جاذبه‌های گردشگری لرستان به سفر تفریحی خود در این استان بپردازند.

معاون گردشگری لرستان در پایان با اشاره به غذاها و شیرینی‌های محلی و محبوب استان گفت: جگر وز، گله بریژ، چزنک رغو، چلو گوشت و آش کشکینه از جمله غذاهای محلی محبوب و پرطرفدار و کلوا و شیرینی بلوط نیز از شیرینی‌های محلی لرستان به‌شمار می‌رود و در اکثر نقاط استان به راحتی برای گردشگران قابل دسترس و استفاده هستند.

کد خبر 736576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.