۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر احداث شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با همت دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالکریم اخترشناس امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۷ کیلومتر و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی در استان احداث یا آسفالت شده است که از هدف‌گذاری اولیه جلوتر است.

وی افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‎زدایی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب برخوردار شده‌اند.

اخترشناس ادامه داد: این اقدامات نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

وی با اشاره به بسته شدن پرونده احداث راه آسفالته روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در دولت سیزدهم عنوان کرد: بوشهر در این شاخص جزو استان‌های پیشگام کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اکنون تکمیل راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت داریم، تصریح کرد: بر این اساس راه دسترسی هفت روستای استان معادل ۷۴ کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

اخترشناس با بیان اینکه یکی از پروژه‌های راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان «باغتاج» دشتستان است که بهسازی و روکش آن مطابق برنامه در دست اجراست، افزود: برای سایر این روستاها نیز پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی هستیم.

وی گفت: اکنون ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: تعریض جاده دهقاید - نظرآقا دشتستان به طول پنج کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و قطعه اول محور سنا - شنبه دشتی به طول هشت کیلومتر و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از شاخص‌ترین پروژه‌های راه روستایی فعال در این استان هستند.

کد خبر 736547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.