اعلام ساعت بازدید اماکن گردشگری تحت پوشش شهرداری شیراز در ایام نوروز

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در اطلاعیه‌ای ساعت بازدید از اماکن گردشگری تحت پوشش شهرداری شیراز در ایام نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در اطلاعیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس آمده است، باغ تاریخی دلگشا، باغ جهان‌نما و آرامگاه خواجوی کرمانی، سه بنای تاریخی تحت پوشش شهرداری شیراز از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

پیشینه باغ تاریخی دلگشا به روزگار ساسانیان می‌رسد و عمارت درون باغ متعلق به دوره قاجار است و هم‌اکنون در دو طبقه به عنوان موزه تاریخی رادیو و اشیای تاریخی فعال بوده و از بناهای در اختیار شهرداری است و میهمانان نوروزی می‌توانند از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ شب از این مکان تاریخی بازدید کنند.

باغ تاریخی جهان‌نما نیز که یادگاری از قرن هشتم هجری و هم‌عصر با حافظ شیرازی بوده، با عمارتی در میانه باغ که یادگار دوران کریمخان زند است و هم اکنون به موزه تبدیل شده و در ساعت اعلام شده پذیرای میهمانان نوروزی است.

آرامگاه خواجوی کرمانی، دروازه قرآن، طاق مشرقین و نقشه برجسته‌های قاجاری که در ورودی شهر شیراز قرار دارد از دیگر بناهای تاریخی تحت پوشش شهرداری شیراز است و در ساعات اعلام شده پذیرای میهمانان نوروزی خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بازدیدکنندگان گرامی باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که ۳۰ دقیقه پیش از ساعت پایان بازدید بلیت فروخته نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، در کلیه بناهای تاریخی اقلام اطلاع‌رسانی به صورت چاپ بروشور در میان میهمانان نوروزی توزیع می‌شود و در این اماکن، راهنمایان گردشگری تخصصی مستقر هستند و به ارائه مطالبی پیرامون معرفی بنا می‌پردازند.

کد خبر 736523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.