۷۰ درصد سیب شب عید از باغات چهارمحال‌وبختیاری تامین شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تامین میوه نوروزی از مهرماه با برداشت میوه از باغات استان آغاز شده و ۷۰ درصد سیب درختی میوه شب از باغات استان تامین شده همچنین خرید پرتقال تامسون از باغات شمال کشور از آذر ماه صورت گرفته است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در دو سال اخیر تأمین و تدارک میوه نوروزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و یارانه‌های دولتی تقریباً حذف شده است.


وی ادامه داد: اتحادیه تعاونی روستایی به واسطه انبار و داشتن شبکه پخش منسجم به عنوان مباشر و توزیع میوه شب عید استان را برعهده دارد و دلیل عدم استقبال اصناف در بحث مباشری به دلیل هزینه‌های بالا بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تأمین میوه نوروزی از مهرماه با برداشت میوه از باغات استان آغاز شده و ۷۰ درصد سیب درختی میوه شب از باغات استان تأمین شده همچنین خرید پرتقال تامسون از باغات شمال کشور از آذر ماه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نحوه قیمت گذاری بر پایه سه موضوع صورت می‌گیرد اول قیمت تمام شده برای مباشر با توجه به عدم حمایت یارانه دولتی دوم بر پایه قیمت بازار، تفاوت ۱۰ تا ۱۵ درصدی و حداکثر ۲۰ درصدی با قیمت بازار و سومین عوامل مؤثر، قیمت گذاری سایر استان‌ها بود است.

مدیر جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: کیفیت میوه و بسته بندی آنها بصورت متعادل صورت گرفته به گونه‌ای که نه میوه سوپر لوکس ممتاز است و نه میوه درجه دو بلکه میوه‌ها با کیفیت درجه یک در دسترس مردم قرار گرفته است.

برزگر خاطر نشان کرد: ۷۷ غرفه برای پخش میوه نوروزی و خرما در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز فعالیت دارند همچنین بیش از ۲۴ تیم از تعاون روستایی و جهاد کشاورزی نظارت بر توزیع میوه نوروزی را در دستور کار دارند.

کد خبر 736506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.