قدس بخش جدایی ناپذیر سرزمین فلسطین و پایتخت آن است

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد:شهر قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین و پایتخت کشور فلسطین است و کل مساحت مسجد الاقصی به طور خالص فقط به عبادت مسلمانان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه فلسطین الیوم، سازمان همکاری اسلامی امروز با صدور بیانیه‌ای، هدف از اقدامات رژیم صهیونیستی در نصب موانع آهنی در مجاورت مسجد الاقصی و ایجاد محدودیت برای دسترسی آزاد به این مکان مبارک را تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی مسجد الاقصی دانست و این اقدامات را غیر قابل قبول و به شدت محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه خود، یورش به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران در صحن‌های آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل دانست و تاکید کرد که تمامی اقدامات و تصمیمات رژیم اسرائیل با هدف تحمیل حاکمیت بر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به ویژه مسجد الاقصی، فاقد وجاهت قانونی بوده و مغایر با قوانین بین المللی و مصوبات سازمان ملل در این زمینه بوده و باطل است.

سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت احترام به اماکن مقدس و آزادی عبادت در آنها، رژیم اشغالگری اسرائیل را مسوول کامل عواقب تخلفات در قدس و مسجد الاقصی دانست و از جامعه جهانی خواست که مسوولیت‌های خود را برای پایان دادن به این تخلفات رژیم صهیونیستی که منجر به تقویت خشونت، افزایش تنش و برهم زدن امنیت و ثبات در منطقه می‌شود، بپذیرد.

امروز (جمعه) نیروهای اشغالگر صهیونیست از ساعات اولیه صبح از ورود هزاران نمازگزار به مسجد الاقصی برای ادای اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان جلوگیری کردند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیروهای اشغالگر صهیونیست به طور گسترده در اطراف ایست و بازرسی قلندیا در شمال، الزیتونه در شرق و بیت لحم در جنوب قدس اشغالی حضور یافته و به هزاران نمازگزار فلسطینی به بهانه نداشتن مجوزهای لازم اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند.

همچنین اشغالگران هزاران نفر از نیروهای پلیس را در منطقه قدیمی قدس، اطراف مسجد الاقصی در ورودی‌های این مکان مقدس مستقر کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی از روز شنبه موانع آهنین جدید در ورودی‌های مسجد الاقصی و به ویژه درب‌های ملک فیصل، الغوانمه و الحدید نصب کرده و برای اعمال تسلط بیشتر بر ورود نمازگزاران و راه‌های منتهی به مسجد الاقصی و محدود کردن آزادی عبادت در این مکان مقدس اقدام کردند.

لازم به ذکر است نیروهای اشغالگر صهیونیست از ۶ ماه قبل محاصره شدیدی علیه منطقه قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی اعمال کرده و از ورود آزادانه شهروندان فلسطینی به آن جلوگیری کردند. آنها در این مدت ده‌ها حکم تبعید برای اهالی فلسطینی این شهر صادر کردند تا از ورود آنان به مسجد الاقصی در ماه رمضان ممانعت به عمل آورند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که با وجود محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی ۸۰ هزار فلسطینی در کرانه باختری و در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان، نماز خود را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

کد خبر 736467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.