حضور گشت‌های پلیس در  ایام نوروز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، ۱۰۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس در محورهای مواصلاتی مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع _جمعه بیست‌وپنجم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ پلیس‌راه کرمانشاه هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به تغییر الگوی سفر در تعطیلات نوروز پیش رو اظهار کرد: هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌شود که سفرهای هم‌وطنان به ساعات پایان روز انتقال یابد و به عبارتی تغییر وی افزود: رانندگی در ساعات پایان شبانه‌روز به علت تاریکی هوا و کاهش محدودیت دید، افزایش محدودیت کاهش دید را در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه بابیان اینکه رانندگان وسایل نقلیه از رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند، گفت: خستگی و خواب یکی از مهم‌ترین موارد وقوع تصادفات در این ایام بوده لذا از توقفگاهی بین‌راهی برای استراحت حتماً استفاده کرده و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث جلوگیری کنند

وی ادامه داد: تقاضا داریم هم‌وطنان سفرهای خود را به ساعات پایانی روز منتقل نکنند و حتماً در ایستگاه‌ها و توقفگاه‌های بین‌راهی استراحت کافی و لازم را داشته باشند، زیرا خستگی و خواب‌آلودگی از موارد مهم وقوع تصادفات رانندگی در این تعطیلات است.

زارع ادامه داد: سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی، سبقت غیرمجاز از دیگر موارد مهم ایجاد تصادفات در این ایام هست.

وی بابیان اینکه با تخلفات حادثه سازی برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس در ایام نوروز در محورهای مواصلاتی کرمانشاه به‌ویژه در جاده‌های اورامانات، کرمانشاه به کنگاور و کرمانشاه به اسلام آباد غرب حضور خواهند داشت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: مسافران برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و با آگاهی قبل از مسافرت از مسیر سفر مطلع شوند.

کد خبر 736410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.