برپایی ۱۰۰ سیاه چادری عشایری فارس در قالب نوروزگاه عشایری

مدیرکل امور عشایر استان فارس از اعلام آمادگی و راه‌اندازی ۱۰۰ سیاه چادری عشایری در قالب نوروزگاه عشایری در ورودی و خروجی شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، عبدالحمید کریمی امروز_ جمعه بیست و پنجم اسفند_ در جمع خبرنگاران از آغاز به کار طرح نوروزگاه‌های عشایری طی چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سازمان امور عشایر کشور با نام ۳۰-۶۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها، عشایر استان فارس استقبال بی نظیری نسبت به سالیان گذشته نشان داده‌اند به گونه‌ای که تا این لحظه ۱۰۰ سیاه چادر آماده نصب و جانمایی شده است.

وی افزود: نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی عشایر در چهار محور بوم‌گردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی است که با توجه به تجربیات عشایر در سالیان اخیر، بازخورد مناسب و مطلوبی در میان عشایر داشته است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: عشایر استان فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ سال ۱۴۰۳، با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی اقدام به ارائه توانمندی‌های عشایری همچون غذاهای محلی، تهیه محصولات لبنی محلی، عرضه صنایع دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.

کریمی تاکید کرد: در راستای تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز دستورالعمل‌های لازم جهت فعالیت‌های سیاه چادرهای عشایری ابلاغ شده است.

وی در تشریح اهداف اجرای این طرح، اضافه کرد: هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها، ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافران ورودی به استان فارس و داشتن سفری ایمن با توجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادرهای عشایری بوده است که همین امر برآمده از مهمان نوازی اقوام و عشایر استان فارس است.

کد خبر 736401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.