تسویه ۷۰ هزار میلیارد ریال دیون شهرداری شیراز از اسفند سال گذشته تاکنون

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از تسویه ۷۰ هزار میلیارد ریال دیون شهرداری شیراز از اسفند سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، حمیدرضا اسماعیلی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد املاک پروژه‌های نیمه تمام حاصل از فروش و انتشار اوراق مشارکت، پروژه‌های مشارکتی شهرداری، زمین، املاک مسکونی یا تجاری با عنوان تعیین تکلیف بدهی‌های سنواتی اعم از اصل، فرع و تسهیلات مأخوذه از بانک شهر، اوراق مشارکت را تسویه کند.

وی با بیان اینکه روند مستمر تسویه حساب با پیمانکاران یک حسن است، افزود: وقتی دیون پیمانکار را تا پایان سال تسویه می‌کنیم این امر موجب انگیزه پیمانکار شده و با انرژی بیشتری در سال آینده نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام می‌کند و یکی از دلایلی که درصد زیادی از پروژه‌های شهرداری شیراز در حال تکمیل و بهره‌برداری می‌باشد، همین مهم است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه تسویه بدهی‌های شهرداری شیراز از طریق مذاکره با بانک شهر و دریافت تسهیلات صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها، رقم بدهی شهرداری شیراز به بانک شهر نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده تا از این مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال آن از طریق تهاتر پروژه‌های اوراق مشارکت و پروزه‌های مشارکتی شهرداری، زمین، املاک مسکونی یا تجاری تسویه کند.

اسماعیلی با بیان به اینکه امسال شورای اسلامی شهر شیراز ما را مکلف به تأمین ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای پروژه‌های شهری کرده است، ادامه داد: اغلب این پروژه‌ها در قالب ۲۳۴۵ پروژه و ریز پروژه در تمام مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تعریف شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همتی که همکارانم در مجموعه شهرداری شیراز داشته‌اند، امسال سال رونق پروژه‌های عمرانی در شهر شیراز بود و امروز ما در اقصی نقاط شهر شیراز پروژه‌های بسیار خوب در حد بزرگراه‌های بسیار بزرگ و همچنین تقاطعات چند سطحی در حال اجرا داریم. این نشان از همت والای مجموعه شهرداری است که بتواند با تلاش و پشتکار بیشتر خدمتی صادقانه به شهروندان گرامی شهر شیراز داشته باشد.

کد خبر 736391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.