بارش‌ها در کشور دوباره جان می‌گیرد / وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در بعضی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در بعضی مناطق، از ورود و فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در نواحی غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از غرب فارس و اصفهان، ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت در این مناطق تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت و بعدازظهر تنها مناطقی از شرق، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه در بعضی نقاط واقع در شرق و شمال شرق، ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در غرب و مرکز کشور نیز افزایش وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: تا ظهر دوشنبه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست و از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور بارش در شمال غرب، استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و در ارتفاعات البرز مرکزی آغاز می‌شود و در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه، مقدار بارندگی قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان‌های فارس، اصفهان و بوشهر را در بر می‌گیرد و در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش و کاهش موقتی دما در نیمه غربی سواحل شمالی پیش بینی می‌شود و غرب دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین وزش باد شدید در مناطقی از مرکز، جنوب و شرق کشور موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر با رگبار باران و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۷ سانتی‌گراد است و روز جمعه، نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با رگبار باران و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۹ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 736361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.