سازمان همیاری شهرداری‌ها به سمت سوددهی حرکت کند

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ایجاد تحول در سازمان همیاری برای جلوگیری از زیان‌ده بودن این مجموعه گفت: با کاهش هزینه‌های مازاد سازمان همیاری شهرداری‌های استان، می‌توان این مجموعه را به سمت سوددهی سوق داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با اشاره به اینکه چارت و نیروهای سازمان همیاری شهرداری‌ها بر اساس نیاز این مجموعه بازتعریف شود، اظهار کرد: در راستای تقویت واحدهای درآمدزا و مولدساز سازمان همیاری شهرداری‌ها گام برداشته شده و نیروهای مازاد ساماندهی شود.

وی همچنین هدایت دارایی‌ها و اموال بلاتکلیف سازمان همیاری به سمت مولدسازی را ضروری دانست و افزود: با نوسازی ماشین‌آلات سازمان همیاری شهرداری‌های استان، می‌توان گام‌های بلندی در حوزه عمرانی استان به‌ویژه در حوزه عمران شهری برداشت.

استاندار آذربایجان‌غربی به استفاده سازمان همیاری از ظرفیت‌های مرزی و پایانه‌ها نیز تاکید کرد و گفت: باید منابع و دارایی‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان را از حالت انجماد خارج کرده تا این سازمان در حوزه‌های تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری حضور پررنگی داشته باشد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه سازمان همیاری در مسائل مالی، شفافیت کامل داشته باشد، اضافه کرد: شهرداری‌های شهرهای بزرگ با کمک به جهش درآمدی سازمان همیاری شهرداری‌های استان، از شهرداری شهرهای کوچک آذربایجان غربی حمایت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر تعامل و همکاری شهرداری‌های استان با شوراهای اسلامی شهر افزود: شوراهای اسلامی شهر به وظایف نظارتی خود عمل کرده و نباید دخالت فراقانونی در عملکرد شهرداری‌ها داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تأثیر مستقیم عملکرد مثبت شهرداری‌ها در جلب رضایت مردم یادآور شد: اقدامات و خدمات حداکثری شهرداری‌ها، نمود عینی در جامعه داشته و می‌تواند در کاهش نارضایتی‌ها و جلب رضایت عمومی نقش مهمی ایفا کند.

معتمدیان همچنین یکی از اولویت‌های اصلی نظام اسلامی و به‌ویژه دولت سیزدهم را خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد و افزود: بخشی از مردم آذربایجان غربی در مناطق حاشیه‌نشین شهرها با کمترین امکانات ساکن شده و امروز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در مسیر رفع مشکلات مردم در این مناطق گام بر می‌داریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازتعریف محلات هدف برای بازآفرینی شهری در اولویت‌های سال آینده شهرداری‌ها قرار گیرد، اظهار داشت: با مدیریت و همفکری برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی چون بازآفرینی شهری، در مسیر تکمیل زیرساخت‌ها در مناطق مختلف شهری و بویژه مناطق حاشیه‌نشین شهرها اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه شهرداری‌ها اجرای برنامه‌های کلان و نگاه به درآمد پایدار را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: درآمد پایدار، نیاز امروز شهرداری‌های استان بوده و مدیریت شهری باید به دنبال ایجاد تحول در درآمدها و ارتقای فضاهای شهری و نشاط آفرینی در جامعه باشد.

کد خبر 736340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.