سهم ۶۲ درصدی عابر و موتورسیکلت در تصادفات شهر قزوین

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۶۲ درصد تصادفات رانندگی درون‌شهری قزوین، مربوط به عابر و موتور سیکلت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، اسماعیل عرشیان شامگاه امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در حاشیه بازدید معاون علمی دفتر ریاست جمهوری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: ۶۲ درصد تصادفات درون شهری قزوین مربوط به عابر و موتور سیکلت است.

وی افزود: معاونت ترافیک شهرداری قزوین در راستای کاهش تصادفات با همکاری پلیس راهور و دستگاه قضا، اقدام به تهیه و تدوین شیوه‌نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر و حادثه‌ساز، برگزاری کارگاه آموزشی-توجیهی نسبت به پیامدهای رفتارهای رانندگی پرخطر خودآگاه و بهبود فرهنگ ترافیکی کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین با اشاره به تمهیدات ترافیکی نهاد متبوعش در آستانه سال جدید گفت: در میدان آزادی مسیر حرکت از شمال به جنوب (ورود به خیابان پیغمبریه) روان و برای کلیه وسایل نقلیه مجاز است.

عرشیان افزود: حرکت خودروها از تقاطع بازار به سمت میدان آزادی ممنوع و مختص خط ویژه تاکسی اتوبوس و کلیه وسایل امدادی است، در ضمن استفاده حداکثر از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی جهت جابه‌جایی شهروندان به مقصد بازار و مراکز مهم خرید در روزهای پایانی سال در دستور کار جدی قرار دارد.

وی همچنین از افزوده شدن ۲۵ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قزوین خبر داد و گفت: ۲۵ دستگاه مینی‌بوس با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال از محل بند ت تبصره ۶ قانون بودجه (آرای قطعی ماده صد) سال ۱۴۰۳ به ناوگان حمل و نقل شهری قزوین اضافه می‌شود، این مینی‌بوس‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری اضافه می‌شود.

معاون شهردار قزوین ادامه داد: این مینی‌بوس‌ها در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، تسهیل در تردد مردم در مسیرهایی که به دلیل عرض معبر با مشکل مواجه است، تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی در نواحی منفصل شهری و همچنین با توجه به استقبال خوب شهروندان از حمل‌ونقل عمومی خریداری شده است.

کد خبر 736332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.