تخصیص ۶۷ میلیارد ریال بودجه برای ساماندهی آرامستان باغ فردوس مهاباد

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: برای ساماندهی آرامستان باغ فردوس شهرداری مهاباد حدود ٦٧ میلیارد ریال بودجه تخصیص داده شده است.

محمد جلال وطمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی اظهار کرد: برای ساماندهی آرامستان باغ فردوس شهرداری مهاباد، حدود ٦٧ میلیارد ریال بودجه تخصیص داده شده است.

وی در خصوص مقبره‌الشعرای شهر مهاباد نیز افزود: پس از انتخاب هیئت امنای مقبرەالشعرای مهاباد، مناسب‌سازی، تجهیز و نورپردازی این مکان با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و ١٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات فرمانداری شهرستان اجرایی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مهاباد در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای توسعه غسالخانه این شهر گفت: غسالخانه آرامستان مهاباد فرسوده، از نظر مساحت کوچک و فاقد سردخانه بود که بر همین اساس سالن انتظار آن بزرگ‌تر شده و یک قسمت دیگر تحت عنوان غسالخانه بانوان اضافه شده است، همچنین سرویس‌های آن افزایش پیدا کرده و محل وضو و اقامه نماز تجهیز و سردخانه نیز به آن اضافه شده است.

وطمانی ادامه داد: تعداد ١٤ شبستان طاقی در محوطه غسالخانه با الهام از سبک معماری مقبره بداق سلطان در دست احداث است.

وی در خصوص مشکلات آرامستان مهاباد یادآور شد: عمده مشکلات معابر آرامستان مهاباد در معابر قسمت شرقی آن بود که در این طرح معابر و گذرگاه‌ها آسفالت و لکه‌گیری و با همکاری اداره آبفای شهرستان، ۲ عدد منبع آب شرب در محل آرامستان نصب خواهد شد.

وطمانی تصریح کرد: نزدیک به ٣ هزار متر دیوارکشی اطراف آرامستان مهاباد در راستای حراست و حفاظت از آرامستان در دست انجام است.

کد خبر 736317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.