کاشت ۴۹۰ هزار گل بهاری در معابر غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز از کاشت بیش از ۴۹۰ هزار گل بهاری در پهنه غرب و شمال‌غرب این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری بعد از ظهر امروز _پنجشنبه بیست و چهارم اسفند_ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: در آستانه عید باستانی نوروز و به منظور زیباسازی فضای شهری، لطافت بخشیدن به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز عملیات گل‌کاری در میادین، بلوارها و بوستان‌های سطح شهر با کاشت انواع گل از جمله شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار و انواع دیگری از گل‌ها در حال انجام است.

وی افزود: با تلاش بی وقفه سبزبانان، عملیات کاشت بیش از ۴۵۰ هزار گل بنفشه و داوودی در عرصه‌های فضای سبز شهری این منطقه در حال انجام است.

شهردار منطقه ۶ تبریز در ادامه افزود: با توجه به زیبایی گل‌های شب‌بو، تنوع رنگ بی‌نظیر و مقاومت آن به شرایط آب و هوایی شهر تبریز، در بهار امسال بیش از ۳۰ هزار گلدان گل شب بو در سطح معابر پرتردد شهری و بوستان‌های منطقه کاشته شده است تا زیبایی فصل بهار دوچندان شود.

وی همچنین از کاشت بیش از ۱۰ هزار بوته گل همیشه بهار در سطح منطقه خبر داد و گفت: گل همیشه بهار یک گیاه سرسخت یک ساله است که با سرما و یا یخبندان‌های ملایم در فصل بهار یا پاییز آسیب نمی‌بیند بنا بر این در راستای زیبایی بصری شهر در بوستان‌های منطقه کاشته شده است.

جان‌فشان نوبری در ادامه به توزیع رایگان بیش از دو هزار اصله نهال میوه در سطح منطقه و کاشت آن در منازل شهروندان اشاره کرد.

وی همچنین ادامه داد: در ادامه اقدامات این واحد، عملیات سمپاشی، هرس درختان، آبیاری گیاهان و نظافت فضای سبز در فصل بهار نیز در دستور کار شهرداری منطقه ۶ تبریز قرار گرفته است.

کد خبر 736312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.