ساماندهی ۲۵ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از ساماندهی ۲۵ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کردستان، امیر حسین جمشیدی اظهار کرد: در راستای وظایف مقرر در قانون اساسی مبنی بر تأمین مسکن برای افراد و اقشار واجد شرایط و تعهد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور مستند به قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، این اداره کل از سال ۱۳۹۸ نسبت به ثبت نام متقاضیان، پالایش آن‌ها و به تبع شناسایی اراضی دولتی جهت بارگذاری پروژه‌های طرح مسکن ملی (نهضت ملی مسکن) اقدام کرده است.

وی افزود: از زمان ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی و راه‌اندازی سامانه در همه شهرستان‌های استان کردستان ۲۰۴ هزار و ۲۹۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر حائز شرایط نهایی جهت دریافت مسکن شده‌اند و از میان تاییدشدگان بیش از ۲۵ هزار نفر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین ساماندهی شده‌اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های انبوه‌سازی نهضت ملی مسکن، با تولیت اداره‌کل راه و شهرسازی به تعداد ۱۴ سایت دارای قرارداد با سازندگان فعال شده و در این راستا برای هر پروژه مشاور طراح، نظارت و آزمایشگاه مکانیک خاک تعیین و با تاکید بر کیفیت ساخت و اجرای پروژه‌ها طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان عملیات اجرایی در حال انجام است.

جمشیدی ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه همکاران راه و شهرسازی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و تصویب زمین‌های پیشنهادی برای الحاق در شورای عالی شهرسازی و معماری شاهد ساماندهی همه متقاضیان باشیم.

کد خبر 736294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.