بیش از ۲۰۰۰ نیروی در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد آماده خدمات‌رسانی در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی دو هزار و ۱۰۰ نیروی این جمعیت جهت خدمات‌رسانی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم فلاحی دوست امروز _پنجشنبه، بیست‌وچهارم اسفند_ در حاشیه آغاز به کار طرح نوروزی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نوروزی خدمات هلال احمر استان در قالب پوشش امدادی حوادث، برنامه‌های آموزش، فرهنگی، حمایتی و بشردوستانه از امروز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند ماه به مدت ۲۳ آغاز شده است.

وی افزود؛ برای پوشش حوادث، اعضای جمعیت هلال‌احمر استان در پست‌های ثابت و سیار در جاده‌های مواصلاتی مستقر شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جوانان بشردوست این جمعیت با حضور در ۱۰ پست ثابت و پست سیار در مبادی ورودی مسافرپذیر، مکان‌های فرهنگی، مناطق سیاحتی و محورهای پر تردد استان خدمات فرهنگی، آموزشی، بشردوستانه و امدادی ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، خدمات زیست محیطی، اقدام‌های آموزشی و مهارتی، جشنواره فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشردوستی و تیم سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه)، فضای دوستدار کودک، ایستگاه ایمنی و سلامت، اطلاع‌رسانی و راهنمایی نقاط ایمن، خدمات امدادی و بشردوستانه، خیمه نماز و رویدادهای فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات معاونت امور جوانان هلال احمر در طرح نوروزی امسال است.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: رهاسازی مصدومان و آسیب دیدگان، تثبیت و انجام کمک‌های اولیه برای آنان، انتقال ایمن مصدومان به مراکز امن یا درمانی، ایجاد سرپناه و توزیع بسته‌های غذایی به آسیب دیدگان در صورت لزوم، از وظایف و خدمات نیروهای امداد و نجات در طرح نوروزی است.

وی افزود: پاسخگویی سریع و به موقع، کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات احتمالی، افزایش ایمنی و آرامش روحی جامعه و هماهنگی سازمان‌های درگیر به منظور کاهش آسیب‌ها و جان باختگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده اعضای هلال احمر در طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع ۱۶ تیم در پایگاه‌های ثابت و سیار، نه تیم در مراکز کشیک اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی، ۲۱ تیم پشتیبان با مجموع دو هزار و ۱۰۰ نیرو به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی تصریح کرد :۵۶ دستگاه خودرو متشکل از آمبولانس، خودروی ست نجات رهاسازی، کمک دار و ترابری نیمه سنگین برای خدمات رسانی در طرح نوروزی هلال احمر در استان ساماندهی شده‌است.

فلاحی دوست خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع در امداد لحظه‌ای در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر با شماره گویای ۱۱۲ (ندای امداد) آماده پاسخگویی به حوادث غیرمترقبه و احتمالی شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

کد خبر 736289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.