تعامل مدارس و شهرداری منجر به اعتلای زندگی شهری می‌شود

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: تعامل مدارس، نهادهای فرهنگی و شهرداری‌ها منجر به اعتلای زندگی شهری و توسعه پایدار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی امروز _پنج شنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست با سه شهردار تیران، رضوان‌شهر و عسگران به مناسبت روز شهردار اظهار کرد: جمعیت زیادی از دانش‌آموزان شهرستان در مدارس این سه شهر تحصیل می‌کنند که فرصت خوبی برای افزایش تعاملات شهری در راستای ارتقا فرهنگ شهروندی است.

وی افزود: توسعه شهری نیازمند توجه به شهروندان و زندگی شهری است تا در این راستا افراد از زندگی خوب بهره‌مند شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه فلسفه وجودی دستگاه‌های اداری خدمت به مردم است، تصریح کرد: همکاری‌های مشترک در مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری در خدمت رسانی مؤثر و کارآمد است.

صائبی به همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تعامل مدارس، نهادهای فرهنگی و شهرداری‌ها منجر به اعتلای زندگی شهری و توسعه پایدار می‌شود که جلوه‌های این همکاری‌ها در شهرهای تیران، رضوان‌شهر و عسگران به چشم می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در قالب مصوبات شورای آموزش و پرورش با مدارس همکاری دارند، گفت: این همکاری‌ها به توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفع نیاز نظام تعلیم و تربیت کمک می‌کند؛ زندگی شهری مستلزم رعایت قوانین شهروندی است که ارتقای فرهنگ شهروندی در مدارس امکان پذیر است و پل ارتباطی خوبی برای انتقال مفاهیم به خانواده‌ها محسوب می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون یادآور شد: مشارکت خیرین و دیگر دستگاه‌های اداری با مدارس برای رفع مشکلات آموزشگاه‌ها مؤثر بوده و تداوم این تعاملات نیاز است.

تاکید شهرداران بر تعامل با مدارس

داود گودرزی، شهردار عسگران نیز در این نشست تعامل و همکاری با مدارس را فرصتی برای توسعه فرهنگی شهر دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در مدارس برای آینده جامعه نیاز است.

وی ادامه داد: همکاری‌ها در رفع نیازهای آموزشی و فرهنگی و همچنین توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

رسول شجاعی، شهردار رضوان‌شهر نیز در این نشست حفظ روحیه تلاش و کار جهادی را در بین مدیران مهم خواند و گفت: با چنین روحیه‌ای امکان موفقیت و پیشرفت فراهم خواهد شد.

محمدرضا ذاکری شهردار تیران در بخشی از این نشست به همکاری‌ها با مدارس شهر اشاره و اظهار کرد: این تعاملات در حوزه حمل و نقل، بهره‌برداری از امکانات فرهنگی و تفریحی و خدمات ارتقا فرهنگ شهروندی است.

وی ادامه داد: مدارس بستر مناسبی برای آموزش فرهنگ شهروندی است که مدیریت شهری از این بستر استفاده می‌کند.

کد خبر 736275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.