بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

سرمربیان لیگ‌ برتری بسکتبال بانوان معتقدند جوان‌گرایی در لیگ برتر خوب است و زمانی که با تجربه بزرگ‌ترهای تیم ادغام شود، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت زیرا جوانان می‌توانند در کنار بازیکنان بزرگ‌تر کسب تجربه و به آینده بسکتبال کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌ویکمین دوره لیگ‌برتر بسکتبال بانوان از دوازدهم آبان ۱۴۰۲ با حضور ۱۰ تیم حاضر در دو گروه آغاز شد که رقابت‌های هر گروه مجزا برگزار شد. در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های بینالود خودرو نیشابور، کنکو تهران، شرکت ملی گاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان و داتیس یزد و در گروه B این رقابت‌ها تیم‌های پالایش نفت آبادان، مهرسان تهران، گروه بهمن تهران، آکادمی بسکتبال سحر و شهرداری گرگان حاضر بودند و مقابل هم صف‌آرایی کردند.

تیم‌های بینالود خودرو نیشابور، شرکت ملی گاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان و داتیس یزد از گروه A و تیم‌های پالایش نفت آبادان، مهرسان تهران، گروه بهمن تهران و آکادمی بسکتبال سحر از گروه B به مرحله پلی‌آف راه پیدا کردند، مرحله پلی‌آف به صورت دو از سه برگزار شد و از هر دو گروه باهم به رقابت پرداختند.

در پایان مرحله پلی‌آف چهار تیم گروه بهمن، مهرسان تهران، پالایش نفت آبادان و آکادمی بسکتبال سحر به مرحله رده بندی لیگ برتر بسکتبال بانوان راه پیدا کردند؛ در نهایت مهرسان تهران و گروه بهمن با غلبه بر حریف‌های خود به فینال این دوره لیگ برتر رسیدند.

فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان به صورت سه از پنج و به‌صورت متمرکز در سالن زنده‌یاد محمود مشحون برگزار شد. فینال اول با پیروزی قاطع گروه بهمن مقابل مهرسان به پایان رسید، اما تیم مهرسان توانست در فینال‌های دوم و سوم پیروز میدان شود و دو بر یک از حریف خود پیش بیفتد. بهمن در فینال چهارم موفق شد نتیجه را مساوی کند تا کار به فینال پنجم برسد و در فینال پنجم هم با پیروزی گروه بهمن به پایان رسید تا قهرمانی از آن بهمن شود.

بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

از فینالی که برگزار شد، راضی بودم

پریناز طائرپور، سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن تهران در خصوص سطح لیگ برتر بسکتبال بانوان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم‌های خوبی شرکت کرده بودند، اما به دلیل دو گروه بودن لیگ برتر ما با بعضی تیم‌ها رقابت نداشتیم؛ در گروهی که بازی کردیم تیم‌های خوبی حاضر بودند. سطح مسابقات در مرحله پلی‌آف و فینال بهتر بود، زیرا مسابقات در سالن زنده‌یاد محمود مشحون برگزار شد که یکی از بهترین سالن‌ها است. از فینالی که برگزار شد راضی بودم، چرا که سالن آزادی از امکانات بهتری برخوردار بود و اگر در سالن‌های خودمان مسابقات را برگزار می‌کردند، شرایط متفاوت می‌شد.

وی می‌افزاید: از ابتدای فصل هدفمان قهرمانی بود و تیممان را هم برای قهرمانی آماده کرده بودیم، تمرینات منظمی برگزار کردیم و روی آمادگی جسمانی بازیکنان کار کردیم که در پایان فصل نتیجه آن را نیز مشاهده کردیم.

شوت‌های ضعیف بازیکنان علت باخت در دو فینال

سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن تهران بیان می‌کند: رشته بسکتبال فراز و نشیب دارد و وابسته به شوت بازیکنان است. در فینال‌های دوم و سوم شوت‌های خوبی از جانب بازیکنانم ندیدیم و همین موضوع موجب شد تا نتیجه این دو دیدار را واگذار کنیم، اما با آنالیزهایی که انجام دادیم موفق شدیم نتایج مسابقات بعدی را به نفع خود تغییر دهیم.

بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

وی ادامه می‌دهد: یکی از بازیکنان ما از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود و نتوانست در ادامه راه به ما کمک کند، تیم مقابل نیز بازیکنی با آسیب‌دیدگی از ناحیه دست داشت، هر دو تیم بازیکنان ملی‌پوش داشتند و از لحاظ بازیکن مساوی بودیم، البته ما توانستیم با آمادگی بهتر بازیکنان از لحاظ روانی قهرمان شویم.

ترکیب جوانان و بازیکنان باتجربه، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت

طائرپور تصریح می‌کند: جوان‌هایی که وارد لیگ شده‌اند، اگر بتوانند خوب بدرخشند، آینده خوبی را خواهند ساخت. در تیم ما بازیکنان جوانی حضور دارند که توانستند در لیگ عملکرد خوبی داشته باشند. جوان‌گرایی در لیگ‌برتر خوب است و زمانی که با تجربه بزرگ‌ترهای تیم ادغام شود، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت زیرا جوان‌ترها می‌توانند در کنار بازیکنان بزرگ‌تر کسب تجربه کنند و نتایج خوبی را کسب کنند.

بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

وی عنوان می‌کند: داوری‌های لیگ در مراحل پایانی بسیار خوب بود، همان‌طور که مربی‌ها و بازیکن‌ها اشتباه دارند داوران نیز اشتباه می‌کنند، اما در مجموع داوری‌ها خوب بود و ما راضی بودیم.

افت کیفیت لیگ برتر نسبت به گذشته

آزاده زمان‌پور، سرمربی تیم بسکتبال بانوان مهرسان تهران در رابطه با سطح بسکتبال بانوان ایران به خبرنگار ایمنا می‌گوید: سال جاری سطح لیگ بسکتبال بانوان از سال‌های گذشته پایین‌تر بود و شاید در سال‌های آینده شرایط لیگمان بهتر شود، زیرا تیم‌هایی که در سال جاری وارد لیگ برتر شدند، از تجربه کافی برخوردار نبودند و متشکل بازیکنان جوان زیادی بودند، اما به‌طور حتم در فصول آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی می‌افزاید: اسپانسرهای قوی از لیگ ما دور شدند و هر میزان که اسپانسرهای بهتری وارد لیگ برتر ما شوند، تیم‌های قوی‌تری خواهیم داشت، چرا که می‌توان بازیکن خارجی به تیم‌ها اضافه کرد؛ برنامه‌ریزی بهتر سازمان لیگ می‌تواند به پویایی لیگ برتر کمک کند.

بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

سرمربی تیم بسکتبال بانوان مهرسان تهران عنوان می‌کند: در ابتدای فصل هدف‌گذاری ما برای مهرسان رسیدن به فینال بود که این اتفاق رخ داد و در کنار رسیدن به فینال، هدف استفاده از بازیکن‌های جوان و آینده‌دار بود که بتوانند برای فصول بعدی برای مهرسان مؤثر باشند.

وی تصریح می‌کند: سطح مسابقات رده‌بندی خوب بود، زیرا که چهار تیم برتر به این رقابت‌ها راه پیدا کرده بودند، رقابت‌ها در سطح نیمه‌نهایی و فینال بسیار جذاب برگزار شد که حتی فینال به بازی پنجم کشیده شد.

بازیکن آسیب‌دیده نتایج را عوض کرد

زمان‌پور در خصوص واگذاری نتایج در فینال‌های چهارم و پنجم بیان کرد: یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان ما در اوایل فینال دوم آسیب دید، وی نقش پررنگی در برنامه‌هایی که برای قهرمانی داشتیم، داشت. بازیکنانی که به جای وی استفاده شد، جوان و کم‌تجربه بودند و نتوانستند نبودن وی را جبران کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌دار می‌تواند به آینده بسکتبال ما کمک کند، اما فقط شرکت دادن بازیکنان جوان در لیگ مهم نیست، بلکه باید باشگاه و مربیان بتوانند از آن‌ها استفاده درست داشته باشند تا ابزار برای پیشرفت این بازیکنان باشد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان مهرسان تهران تشریح می‌کند: همیشه اشتباهات داوری وجود دارد، اما آنچه که اهمیت بسیاری از نظر مربی دارد مدیریت بازی توسط داور و احترام وی به مربیان و بازیکنان یک تیم است، اما غیر از دو تا سه داور خیلی خوب مدیریت بازی‌ها را در دست و برخورد محترمانه‌ای داشتند، برخی نیز در این زمینه اندکی ضعف داشتند.

بازیکنان جوان به آینده بسکتبال کمک می‌کنند

علاقه دارم که با مهرسان ادامه دهم

وی تاکید کرد: امیدوارم هستم که تیم بسکتبال بانوان مهرسان در اینجا کار خود را تمام نکند و فعالیتش را در لیگ ادامه دهد، علاقه دارم که با مهرسان ادامه دهم و اگر شرایطش مهیا شود باز هم برای فینال و قهرمانی پیش خواهیم رفت.

به گزارش ایمنا، در مورد لیگ‌برتر بسکتبال بانوان می‌توان گفت داوری‌های لیگ خوب، اما با اشکال بوده است که گاهی می‌تواند زیان‌بار باشد، با رفع این موضوع و افزایش اسپانسر در لیگ برتر می‌توانیم شاهد لیگی پویا و جذاب باشیم؛ ناگفته نماند که حضور بازیکنان جوان لیگ برتر در کنار بازیکنان باتجربه می‌تواند به آینده این رشته در کشور کمک کند.

گزارش از: مهسا زین‌العابدینی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 736267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.