پویش «چشم به راهیم» نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: همزمان با سراسر کشور پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام «چشم به راهیم»در استان با هدف ارتقای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد جولانژاد امروز _پنجشنبه بیست و چهارم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام چشم به راهیم از شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین سال آینده در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در کیلومتر ۶ محور اهواز-بندرامام خمینی (ره) (آزادراه خلیج فارس) اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این پویش را ارتقا ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهمترین اهداف این پویش است.

جولانژاد با بیان اینکه ۶۱ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای استان فعال است، تصریح کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

وی تاکید کرد: پویش همراهان سفر ایمن با روش‌های گوناگون و با استفاده از قابلیت‌های مختلف رشته‌های هنری و به‌کارگیری هنر موسیقی بومی محلی، سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد.

کد خبر 736201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.