برگزاری مجمع مشارکت عمومی توسعه شهری مشارکتی در پایتخت لتونی

ریگا، پایتخت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر لتونی، از سازمان‌های غیردولتی برای طوفان فکری توسعه شهری مشارکتی دعوت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ریگا، پایتخت لتونی، سازمان‌های غیردولتی و انجمن‌های محلی را به یک مجمع مشارکت عمومی دعوت کرده است. مقامات شهری ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت عمومی، اظهار کردند که ساکنان باید در شکل‌دهی طرح‌های توسعه شهری مشارکت داشته باشند و هدف از این مجمع را توسعه راه‌های جدید مشارکت عمومی اعلام کردند.

مشارکت‌کنندگان در این مجمع در طول میزگرد «انجمن‌های محله - نیروی محرکه توسعه ریگا»، در مورد ابزارهای مشارکت و توسعه انجمن‌های محلی بحث می‌کنند. آن‌ها نقش انجمن‌های محله و توانایی آن در حفاظت از منافع ساکنان، همچنین راه‌های افزایش مشارکت در محله‌هایی را بررسی خواهند کرد که چنین انجمن‌هایی در آن‌ها تشکیل نشده است.

مقامات شهر پیش از برگزاری این میزگرد برنامه‌هایی را برای تقویت انجمن‌های محله‌ای به‌منظور کمک به آن‌ها در خدمت به ساکنان خود اعلام و خاطرنشان کردند که دست‌اندرکاران این انجمن فرصتی برای پیشنهاد و بحث در مورد راه‌های بهبود مشارکت ساکنان خواهند داشت. آن‌ها همچنین ابزارهای مشارکت جدید، راه‌های بهبود ابزارهای موجود، نقش مراکز اجتماعی، آینده بودجه مشارکت و موارد مشابهی را پیشنهاد کرده‌اند که در طول مجمع پیش رو مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

مقامات شهر از ساکنان دعوت کرده‌اند تا با پر کردن فرم ثبت‌نام برای شرکت در این انجمن درخواست دهند و خاطرنشان کردند که مدیر اتاق فکر سیاست عمومی شهر ریاست انجمن را بر عهده خواهد داشت.

برگزاری مجمع مشارکت عمومی توسعه شهری مشارکتی در پایتخت لتونی

توسعه مرکز شهر تاریخی ریگا با مشورت ساکنان

ریگا پیش از این نیز از ساکنان دعوت کرده بود تا طرح‌های توسعه شهری را برای مرکز شهر تاریخی پیشنهاد دهند، به‌ویژه که این مرکز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. هدف ریگا تبدیل مرکز شهر به یک محیط شهری پایدار است که با الزامات جامعه مدرن مطابقت داشته باشد که در این زمینه از پیشنهادات همه ساکنان استقبال می‌کند. مقامات شهری تأکید کردند که برنامه‌ریزان در نظر دارند که بدانند از دیدگاه ساکنان چه چیزی در مرکز شهر مورد نیاز است و تجزیه‌وتحلیل پیشنهادات ارائه‌شده به مقامات شهر کمک می‌کند تا جهت توسعه را تعیین کنند.

ریگا بر اهمیت حفاظت از میراث جهانی یونسکو در عین مدرن‌سازی منطقه تأکید دارد و طرح جدید آن برای مرکز شهر نیازهای تردد مدرن و فناوری‌های موجود، همچنین سازماندهی فضاهای عمومی را به‌طور گسترده‌تر و همه ایده‌های برجسته‌شده در بحث‌های عمومی، حرفه‌ای و سیاسی را در نظر می‌گیرد.

برگزاری مجمع مشارکت عمومی توسعه شهری مشارکتی در پایتخت لتونی

کد خبر 736180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.