هدفم کسب ورودی المپیک پاریس است

ملی‌پوش شنا گفت: سال جاری چهار بار نزدیک به رکورد ۵۰ متر پروانه شنا کردم و با اختلاف یک صدم ثانیه موفق به رکوردشکنی در این ماده نشدم زیرا هدف اصلی من ۱۰۰ متر پروانه بود؛ هدفم برای سال آینده رکوردشکنی در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه خواهد بود.

مهرشاد افقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سطح مسابقات آسیایی فیلیپین اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود به‌خصوص در بخش تخصصی و اگر بخواهم این دوره از مسابقات را با مسابقات دوره قبلی مقایسه کنم، در ماده ۱۰۰ متر پروانه که رشته تخصصی من است باید با ذکر این مثال بیان کنم که شناگر مقام اول دوره قبلی که از کشور هندوستان بود، با رکورد ۵۴.۶۴ صدم ثانیه به مقام اول دست پیدا کرده بود، اما من در این مسابقات با رکورد ۵۳.۴۹ صدم ثانیه که یک ثانیه سریع‌تر از مقام اول سال گذشته بود به مقام سوم دست پیدا کردم.

وی افزود: در رکورد ۵۰ متر پروانه‌ای که من با ۲۴.۱۶ صدم ثانیه ثبت کردم در ایران کسی تا به حال به این رکورد دسترسی پیدا نکرده است، اما با این رکورد نیز نتوانستم در فیلیپین به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کنم و در جایگاه پنجم ایستادم. در رشته پروانه به شدت سطح مسابقات بالا بود.

ملی پوش شنای کشورمان بیان کرد: اصلی‌ترین رقبای من قزاقستان و ازبکستان بودند، از رقبا شناخت داشتم و دو هفته پیش از مسابقات فیلیپین در مسابقات قهرمانی جهان به رقابت با آنان پرداخته بودم. دو نفری که با آنان هم‌گروه بودم و در کنار آنان مسابقه دادم شناگرانی هستند که جزو ۱۶ نفر برتر جهان هستند و من با این افراد به رقابت پرداختم.

این بازیکن تیم اریس تصریح کرد: هدفم در این مسابقات رکوردشکنی و کسب فینا پوینت بالای ۸۰۰ بود و در کنار آن کسب مدال، اما میزبانی بد فیلیپین همچون تغییر اختلاف ساعت، مشکلات غذایی و برنامه بد اهدای مدال آن‌ها بسیار زیاد بود؛ به‌طوری که ساعت ۱۱:۳۰ شب برای اهدای مدال و پس از آن ساعت ۱۱:۵۰ شب برای صرف شام می‌رفتیم و موجب شد از اهدافی که داشتم تنها به کسب مدال برسم.

افقری عنوان کرد: هدف من در مسابقات دوحه نیز کسب فینا پوینت بالا برای ورودی المپیک بود که موفق شدم در مسابقات جهانی دوحه به هدف‌گذاری خود برای رکوردشکنی در ماده ۱۰۰ متر پروانه پس از دو سال دست پیدا کنم و فینا پوینت خودم را به ۷۹۷ ارتقا دهم.

وی ادامه داد: تمرینات من برای این مسابقات تحت نظر مربی تیم ملی انجام می‌شد و هفته‌ای ۱۴ نوبت تمرین می‌کردم، هدف اصلی من رکوردشکنی ۱۰۰ متر پروانه بود. سال جاری چهار بار نزدیک به رکورد ۵۰ متر پروانه شنا کردم و با اختلاف یک صدم ثانیه موفق به رکوردشکنی در این ماده نشدم زیرا هدف اصلی من ۱۰۰ متر پروانه بود؛ هدفم برای سال آینده رکوردشکنی در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه خواهد بود.

بازیکن تیم اریس در خصوص لیگ برتر شنا و حضور این تیم به‌عنوان تنها نماینده استان نیز گفت: با یک تیم مدعی که از بازیکنان بومی تشکیل شده بود، در لیگ برتر شرکت کرده و با جمع‌آوری امتیازات در چند مرحله لیگ، در نهایت به رتبه سوم لیگ دست پیدا کردیم.

کد خبر 736178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.