افزایش ظرفیت ذخیره‌ای آب شهرکرد / تلاش بی‌وقفه اما پنهان آبفای چهارمحال‌ و بختیاری

مدیر عامل آب‌وفاضلاب چهارمحال‌ و بختیاری گفت: ایجاد مخزن پنج هزار مترمکعبی برای شهرکرد و افزایش ظرفیت ذخیره آب در شهرکرد و احداث شبکه فاضلاب در هشت شهر استان برای پایان دادن به دغدغه مردم در خصوص فاضلاب از جمله پروژه‌های است که در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های آبفای استان اظهار کرد: احداث آزمایشگاه میکروبی آب شهرستان کوهرنگ و اجرای پکیج رفع کدورت آب شهر چلگرد با ظرفیت تصفیه ۲۵ لیتر تأمین آب بر ثانیه با پوشش کامل شهرستان با هزینه سه میلیارد تومان یکی از پروژه‌های مهمی بود که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه علیمردان خان روی خط کوهرنگ با ظرفیت شش هزار متر مکعب در حال اجرا است که با پایان بارندگی‌های در منطقه کوهرنگ پروژه از سر گرفته خواهد شد و امید است در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تصریح کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بلداجی با ظرفیت سه هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز از پروژه‌های مهمی بود که در هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

کریمی تاکید کرد: ۱۴ هزار نفر با چهار هزار مشترک با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بلداجی زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که ۹ پروژه در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: ایجاد مخزن پنج هزار متر مکعبی برای شهرکرد و افزایش ظرفیت ذخیره آب در شهرکرد و ایجاد و احداث شبکه فاضلاب در هشت شهر استان از جمله سورشجان، اردل، دستنا، شلمزار، گهرو و ناغان برای پایان دادن به دغدغه مردم در خصوص فاضلاب از جمله پروژه‌های است که سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فاضلاب فاز نهضت مسکن ملی منظریه شهرکرد در حال اجراست و نصب کلکتورها در حال انجام است و تا ماه آینده تکمیل خواهد شد، همچنین شبکه آب این پروژه در سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید.

کد خبر 736147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.