آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی BSL۳ راه‌اندازی شد

رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، از راه‌اندازی آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی BSL۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور، عادل حقیقی اظهار کرد: پیرو دستور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشک، برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی BSL۳ راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تمایز این آزمایشگاه با آزمایشگاه‌های سطح یک و دو افزود: آزمایشگاه سطح سه ایمنی زیستی BSL۳ توان مطالعه و بررسی میکروارگانیزم‌های خاص را دارد و در نوع خود آزمایشگاهی منحصربه‌فرد جهت خدمت به حوزه‌های تخصصی آزمایشگاه مربوطه است.

رئیس مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کارشناسان این مرکز روی نمونه کار کردند و اقدام تشخیصی لازم را انجام دادند، ادامه داد: با آغاز فعالیت این آزمایشگاه، در ادامه سایر فعالیت‌های تخصصی دیگر نیز در آینده انجام خواهد شد و امید است نقش تشخیصی سازمان دامپزشکی کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند.

لازم به ذکر است، تصاویر این آزمایشگاه به دلیل سطح بالای مسائل ایمنی و بهداشت محیط از مانیتورینگ بیرون از کانکس تصویربرداری شده است.

آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی BSL۳ راه‌اندازی شد

کد خبر 736143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.