اجرای پویش نوروزی «چشم‌ به‌ راهیم» در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌وبختیاری گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری «چشم به راهیم» برای دومین سال متوالی در ایام نوروز در ورودی شهرستان شهرکرد اجرا می‌شود.

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: پویش «چشم به راهیم» نوروز گذشته با عنوان پویش همراهان سفر ایمن اجرا شده است و با توجه به تجربه مثبت از برگزاری آن، در سال جدید نیز با نام پویش «چشم به راهیم» در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی از بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۲ به مدت ۱۸ روز در ورودی شهرکرد میدان قمر بنی‌هاشم (ع) که هم ورودی کمربندی شهرکرد به سامان و شهرکرد به خوزستان و شهرکرد به کوهرنگ و شهرکرد به اصفهان است، اجرا خواهد شد.

وی افزود: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسایل نقلیه برای ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق شهر ایمن جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی (هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت)، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر و کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

وی خاطرنشان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل‌دهنده پویش «چشم به راهیم» است که تلاش می‌شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارائه شود.

غلامی افزود: اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک‌های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار می‌شود.

کد خبر 736122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.