آیا اصرار مورایس نسبت به بی‌نیازی به مدافع ادامه دارد؟

تیم فوتبال سپاهان مقابل فولاد برای شانزدهمین هفته از ۲۰ هفته سپری‌شده لیگ برتر در بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در چارچوب هفته بیستم از فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه فولادآرنای شهر اهواز به‌مصاف یکدیگر که در پایان شاگردان مورایس پیروز این دیدار بودند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در دقیقه پنجم به گل رسید اما دقیقه ۲۸ بازی روی اشتباه خط‌دفاعی طلایی‌پوشان و جلو بودن بازیکنان سپاهان پاس در عمق لوسیانو پریرا به محمد عسگری رسید تا دروازه میهمان را پس از تک‌به‌تک‌شدن با پیام نیازمند باز کند.

بدین ترتیب بازهم دروازه تیم فوتبال سپاهان در مسابقات لیگ برتر برای ششمین بازی متوالی باز شد تا از آخرین کلین‌شیت طلایی‌پوشان در لیگ برتر که همواره یکی از تیم‌های خیلی‌خوب در زمینه دفاعی بودند بیشتر از ۵۴۰ دقیقه بگذرد که آمار بسیار ضعیف و نگران‌کننده‌ای برای سپاهان است.

این ناکامی در ثبت کلین‌شیت نشان می‌دهد سپاهان در دفاع بسیار مشکل دارد و باید فکری به حال وضعیت بد خود کند. با این وجود ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنفرانس‌خبری‌های اخیر خود مدام درخصوص خط‌دفاعی‌اش گفته بود که مشکلی ندارد و تیم وی هیچ نیازی به مدافع جدید در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی نداشته است.

سپاهان پس از اینکه در مصاف با هوادار تهران با نتیجه پنج بر صفر صاحب پیروزی شد، در تقابل با آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، شمس‌آذر قزوین، استقلال تهران، پیکان تهران و فولاد خوزستان ۱۰ بار دروازه‌اش را بازشده دید. ضمن اینکه در طول ۲۰ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده فقط چهار بازی کلین‌شیت کرده و در ۱۶ بازی موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه نشده است.

در ۲۰ هفته‌ای که از لیگ برتر سپری شده، زوج نیلسون جونیور و محمد دانشگر چهار بازی، زوج محمد دانشگر و هادی محمدی سه بازی، زوج محمد قربانی و سیاوش یزدانی یک بازی، زوج محمد دانشگر و سیاوش یزدانی سه بازی، زوج سیاوش یزدانی و هادی محمدی دو بازی، زوج محمد قربانی و محمد دانشگر سه بازی و زوج هادی محمدی و محمد قربانی دو بازی در قلب خط‌دفاعی قرار گرفته‌اند که از بین این بازیکنان نیلسون جونیور پس از عملکرد بدی که داشت از سپاهان جدا شد و محمد قربانی هم در پست غیرتخصصی بازی می‌کرد.

باید دید ژوزه مورایس که اصرار دارد سپاهان به مدافع جدید احتیاجی نداشته و از مدافعانی که دارد راضی است درباره ضعف خط‌دفاعی سپاهان و ناکامی‌های متعدد در بسته نگه‌داشتن دروازه چه واکنشی خواهد داشت. هرچند سپاهان به‌علت بسته‌بودن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی نمی‌تواند بازیکن موردنیاز در خط‌دفاعی جذب کند.

کد خبر 736036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.