ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز منوط به دارا بودن مجوز است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، هرگونه خدماتی که در بافت تاریخی به گردشگران ارائه می‌شود، باید با اخذ مجوز لازم از مراجع مربوطه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان تشدید شده و واحدهای گردشگری به‌صورت مشترک توسط این اداره‌کل و با همکاری نهادهایی همچون اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی دفاتر مسافرتی و واحدهای اقامتی نظارت می‌شود.

خورشیدی افزود: بیش از ۴۰۰ نفر ناظر از دستگاه‌های مختلف در طرح نظارت نوروزی فعال هستند و کنترل نرخ‌ها، رعایت موازین بهداشتی، داشتن پروانه و نرخ نامه مصوب در واحدهای گردشگری را انجام می‌دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به امکان اقامت در خانه‌های مسافر به‌عنوان یکی از ظرفیت‌هایی که در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد، تأکید کرد: صدور مجوز برای خانه‌های مسافر از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و مجوز موقت برای این واحدها صادر نخواهد شد.

خورشیدی تصریح کرد: مسافران و هم‌وطنان عزیزی که به این استان سفر می‌کنند باید برای استفاده از امکانات اقامت در خانه‌های مسافر، صرفاً به واحدهای دارای مجوز مراجعه کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد تأسیسات گردشگری یزد، ۷۰۰ واحد است، ادامه داد: با عنایت به حساسیت مقطع زمانی نوروز و ضرورت کنترل تناسب منطقی عرضه و تقاضا نظارت مداوم در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد و این اداره‌کل نیز در تأمین حفظ حقوق مسافران و هم‌وطنان عزیز اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر 736031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.