مطالعات ژئوفیزیک هوایی پهنه جنوب آذربایجان‌غربی در مراحل پایانی است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی پهنه جنوب استان طی ۲ سال گذشته گفت: این مطالعات در سطح ۲۲ هزار کیلومتر مربعی در مراحل پایانی قرار داشته و سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جلسه شورای معادن آذربایجان غربی با اشاره به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی پهنه جنوب استان طی ۲ سال گذشته اظهار کرد: این مطالعات در سطح ۲۲ هزار کیلومتر مربعی در مراحل پایانی قرار داشته و سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: این مطالعات که به همت دولت سیزدهم اجرایی شده، از جمله اقدامات خوب در حوزه توسعه معادن آذربایجان‌غربی است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در صدد انجام مطالعات در پهنه شمال آذربایجان غربی با همراهی نهادهایی نظیر سازمان ملی زمین شناسی هستیم که در شناساندن ظرفیت معدنی شهرستان‌های شمالی استان بسیار مؤثر خواهد بود.

معتمدیان به اقداماتی دیگر برای توسعه بخش معدن استان از ابتدای دولت سیزدهم چون جذب سرمایه‌های مختلف برای راه اندازی یا احیای معادن نیز اشاره کرده و ادامه داد: از جمله بخش‌هایی که توجه ویژه‌ای صورت گرفته، موضوع فرآوری مواد معدنی است که برای ارزش افزوده بیشتر به این سمت حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین بخش معدن را پیشران توسعه آذربایجان غربی دانسته و اضافه کرد: در این خصوص سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته تا به رشد اقتصادی ۹ درصد تمهید شده برای این بخش در استان دست یابیم.

معتمدیان در ادامه با تاکید بر حمایت تمامی بخش‌ها از سرمایه گذاری طبق قانون و مفاد قانونی، افزود: دستگاه‌های متولی اهتمام ویژه برای اعطای مجوز در همه حوزه‌ها به ویژه معدن و رفع مشکلات سرمایه گذاران داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان، وجود معادن را زمینه ساز توسعه مناطق مختلف دانسته و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران تنها به توسعه معدن خود نیندیشند و در کنار فعالیت‌های مربوط به معدن، توسعه منطقه و کمک‌های اجتماعی به مردم و همچنین جلوگیری از تخریب محیط زیست را در دستور کار داشته باشند.

کد خبر 736029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.