هفت سکه تاریخی دوره ساسانی کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط هفت سکه تاریخی نقره مربوط به دوره ساسانی در شهر اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهدی رحیمیان اظهار کرد: در رصد فضای مجازی روز گذشته یک مورد فروش سکه‌های تاریخی کشف شد که پس از انجام امور اطلاعاتی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی و همکاری عوامل کلانتری ۱۸ شهرستان اراک نسبت به شناسایی و دستگیری شخص فروشنده اقدام و از وی تعداد هفت قطعه سکه نقره کشف و ضبط شد.

وی افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی سکه‌های مکشوفه از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و مربوط به دوره ساسانی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط هفت سکه تاریخی نقره مربوط به دوره ساسانی در شهر اراک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اشیای تاریخی و فرهنگی، مواریث تاریخی بوده و به امانت برای آیندگان در اختیار ما است همه افراد جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند.

رحیمیان از شهروندان خواست در راستای حفاظت از آثار تاریخی هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به افراد سودجو و فرصت‌طلب و حفاری‌های غیرمجاز و هر گونه خرید و فروش اشیای تاریخی را به یگان حفاظت اداره‌کل با شماره ۳۳۲۵۸۰۴۱ اعلام کنند.

وی ادامه داد: عزم جدی برای حفاظت از اشیای تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان مرکزی در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

کد خبر 736016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.