طوفان زرد فولاد آرِنا را درنوردید

تیم فوتبال سپاهان پس از پنج شکست متوالی در لیگ برتر امشب به مصاف فولاد خوزستان رفت که در پایان شاگردان مورایس پیروز این دیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم اسفند_ از ساعت ۱۹ تیم‌های فولاد و سپاهان در ورزشگاه فولاد آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود طلایی‌پوشان دیار نصف‌جهان به پایان رسید.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد و سپاهان

ورزشگاه: فولاد آرِنا

تماشاگر: حدود هزار نفر

گل‌ها:

رضا شکاری (دقیقه ۵)، شهریار مغانلو (دقیقه ۵۶)، رضا اسدی (دقیقه ۷۵) برای سپاهان

محمد عسکری (دقیقه ۲۸) برای فولاد

اخطار:

محمد عسکری (دقیقه ۴۱)، احسان پهلوان (دقیقه ۴۵)، لوکاس کاندیدو (دقیقه ۶۱)، وحید حیدریه (دقیقه ۸۳) از فولاد

هادی محمدی (دقیقه ۴۷) از سپاهان

فولاد: کریستوفر کنت، جفرسون باهیا (۷۹- ابراهیم حصار)، موسی کولیبالی، شاهین توکلی، علی شجاعی (۳۵- وحید حیدریه)، سینا مریدی (۸۹- حمید بوحمدان)، لوکاس کاندیدو (۷۹- محمدرضا غبیشاوری)، ساسان انصاری، احسان پهلوان (۸۹- علی کلاه کج)، محمد عسکری، لوسیانو پریرا

سرمربی: احمد آل نعمه

سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی (۵۳- علی اصغر اعرابی)، رضا اسدی (۴+۹۰- عباس حبیبی)، محمد کریمی، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، محمد دانشگر، شهریار مغانلو و رضا شکاری (۶۸- عیسی عباس)

سرمربی: ژوزه مورایس

داور: وحید زمانی

شرح بازی:

فولاد و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که هر کدام به نوعی با توجه به نتایجی که در هفته‌های اخیر کسب شده بود وارد بحران شده بودند و این دیدار می‌توانست حکم خارج کردن از بحران را برای یکی از دو تیم داشته باشد.

سپاهان که به نظر برای متوقف کردن روند شکست‌های متوالی انگیزه فراوانی داشت بازی را خوب آغاز کرد و روی اولین حمله قبل از دقیقه پنج توسط رضا شکاری به گل رسید. این گل باعث نشد بازی در نیمه نخست با سرعت بالا و پر موقعیت دنبال شود اما با این وجود فولاد روی تک موقعیت خود در نیمه نخست توسط عسگری گل تساوی را به ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برسد.

سپاهان که با وجود چندین مصدوم و محروم در این بازی اصلاً قصد امتیاز از دست دادن نداشت با تغییرات تاکتیکی نیمه دوم را آغاز کرد و حدود ۱۰ دقیقه بعد از آغاز بازی موفق شد روی یک پاس در عمق و موقعیت تک به تک توسط مغانلو دوباره پیش بیفتد. شاگردان مورایس که نمی‌خواستند مانند نیمه اول برتری خود را از دست دهند در ادامه در کنترل بازی و بستن فضاها برای مهاجمان فولاد موفق عمل کردند.

در حالی که سپاهان با اختلاف یک گل پیش بود و فولاد مجبور بود هجومی بازی کند، در دقیقه ۷۵ سپاهانی‌ها از جلو آمدن فولاد استفاده کردند و پاس در عمق زیبای کریمی باعث تک به تک شدن رضا اسدی و گل سوم برای سپاهان شد تا به نوعی برتری شاگردان مورایس پس از پنج شکست متوالی تضمین شود.

سپاهان در دقایق پایانی بازی فرصت بیشتر کردن اختلاف را هم داشت اما بی دقتی مهره‌های هجومی سپاهان مانع گل‌های بیشتر شد تا همان برتری سه بر یک، نتیجه پایانی بازی باشد. بدین ترتیب سپاهان با این پیروزی ۳۴ امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵- سپاهان) - در حالی که سرنگون شدن مغانلو در محوطه جریمه مشکوک به پنالتی بود داور دستور به ادامه بازی داد تا توپ در سمت راست به رضاییان برسد و او با یک ارسال دقیق موجب گلزنی شکاری با ضربه سر شود.

۱-۱ (دقیقه ۲۸- فولاد) - پریرا که در پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شده بود با یک پاس در عمق چیپ، عسکری را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او به راحتی گل تساوی را به ثمر برساند.

۲-۱ (دقیقه ۵۶- سپاهان) - پاس چیپ رضا شکاری با اشباه جفرسون باهیا به مغانلو رسید تا او در موقعیتی تک به تک دوباره سپاهان را پیش بیندازد.

۳-۱ (دقیقه ۷۵- سپاهان) - روی آشفتگی قلب دفاع فولاد، پاس در عمق کریمی باعث تک به تک شدن اسدی با دروازه بان فولاد شد تا دیگر مهاجم سپاهان هم با ضربه‌ای محکم دروازه فولاد را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- بلافاصله بعد از گل سپاهان، فولاد روی یک ارسال پشت مدافعان سپاهان توسط ساسان انصاری به گل رسید اما داور با تصمیمی که به نظر اشتباه بود صحنه را آفساید تشخیص داد تا گل مردود شود.

دقیقه ۴۸- روی یک ضربه ایستگاهی، شوت سرکش کاندیدو با جایگیری خوب پیام نیازمند مهار شد.

دقیقه ۶۴- ضربه ایستگاهی سپاهان که در زاویه‌ای خوب هم قرار داشت توسط رضاییان نواخته شد اما توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷- ارسال محمد کریمی به درون محوطه جریمه فولاد با ضربه سر یزدانی همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- توپ در محوطه جریمه سپاهان در موقعیتی خوب به انصاری رسید که او با یک چرخش و ضربه‌ای زمینی می‌رفت تا گل تساوی را به ثمر برساند اما قطع توپ توسط یزدانی مانع این گل شد.

دقیقه ۷۶- برگشت یک ارسال در محوطه جریمه فولاد به عیسی عباس رسید اما ضربه زمینی خطرناک او را دروازه بان فولاد دفع کرد.

دقیقه ۵+۹۰- توپ ارسالی رضاییان از سمت راست با عبور از کنت با ضربه مغانلو همراه شد اما ضربه او آنقدر آرام بود که کنت بازگشت و روی خط دروازه توپ را مهار کرد.

دقیقه ۶+۹۰- روی یک ضد حمله اعرابی در موقعیتی تک به تک نتوانست دروازه فولاد را باز کند و این کنت بود که موقعیت تک به تک را مهار کرد.

دقیقه ۶+۹۰- شوت محکم مغانلو را دروازه بان فولاد با مشت دفع کرد تا فرصت گل چهارم از دست برود.

اتفاق ویژه: سپاهان برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر موفق شد برای دو فصل متوالی فولاد را در خوزستان شکست دهد. سپاهان که در بازی رفت هم مقابل فولاد به پیروزی مشابه سه بر یک رسیده بود، برای دومین بار است که فولاد را در یک فصل به صورت رفت و برگشت شکست می‌دهد.

بهترین بازیکن: رضا شکاری که پس از مدت‌ها به ترکیب اصلی سپاهان بازگشته بود با یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 736015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.