افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: بر اساس آنچه که ابلاغ شده است، در حوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: با توجه به بحث افزایش فوق‌العاده ویژه‌ای که اعمال شد و عملاً در قانون بودجه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده بود، با کسری ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از یک محل و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل دیگر روبه‌رو بودیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد تا امروز تقریباً تمام کسری حقوق تأمین شده است.

وی افزود: احتمال قریب به یقین تخصیص ما در مرحله نخست ۱۰۰ درصدی خواهد بود و در بحث هزینه‌ای نیز برای نخستین بار تخصیص‌ها به ۱۱۰ درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه همواره معترض بودیم که مدل مبنای هزینه‌ای استان بد دیده شده است، از این رو خود استان مدلی را ارائه کرد، گفت: بر اساس خروجی مدل طراحی شده در سال آینده، در حوزه اعتبارات هزینه‌ای، وضعیت بسیار مطلوبی خواهیم داشت.

محمدی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده بر اساس آنچه ابلاغ شده است ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات را در استان خواهیم داشت.

رشد ۲ برابری اعتبارات عمرانی کردستان در ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه بر این اساس مجموع اعتبارات عمرانی که در سال‌جاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان بوده به بیش از پنج هزار ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳ نشان از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه به استان کردستان است.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سازمان و شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان دستگاه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باید از تمامی موارد استان مطلع باشد و مکاتباتی که انجام می‌شود برای اتخاذ تصمیمات درست و شفاف‌تر است.

محمدی با انتقاد از تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که به موقع پاسخگوی مکاتبات انجام شده نیستند، خاطرنشان کرد: مکاتباتی که صورت می‌گیرد در خیلی از اوقات یا پاسخ داده نمی‌شود و یا اینکه مطابق با درخواست‌های انجام شده نیست.

وی با بیان اینکه مدیران باید هر سه ماه یک بار گزارش میزان جذب اعتبارات ملی خود را اعلام کنند، تصریح کرد: تاکنون تنها ۱۱ دستگاه اعتبارات ملی خود را ابلاغ کرده‌اند که در این راستا از برخی مدیران که همکاری لازم را داشته‌اند، کمال تقدیر را داریم.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان بر ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مورد شعار سال تاکید کرد و گفت: در این راستا هیچگونه کم‌کاری را قبول نخواهیم کرد و در ارزیابی دستگاه‌ها موضوع پاسخگویی به مکاتبات به عنوان یک مؤلفه اصلی لحاظ خواهد شد.

کد خبر 735992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.