غربالگری ملی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه غربالگری ملی دانش آموزان با کمک وزارت بهداشت، ورزش و جوانان در سال آینده اجرا می‌شود؛ در این برنامه معاینات جسمانی که شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام‌ها، ستون مهره‌ها، آزمایشات غربالگری و غیره است، انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در هزاروسی‌وپنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: او نمونه کامل یک معلم بود و یکی از ویژگی‌های متفاوتش، خطبه‌های پرشور و عالمانه نماز جمعه است.

وی افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی نیازمند رسیدگی و ساماندهی بوده و برای آموزش و پرورش یک فرصت هستند، باید مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و برای ارتقا و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن‌ها برنامه‌ ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنر، آمادگی دفاعی، تاریخ، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرین و کار و فناوری جزو درس‌هایی است که بار تحول را بر دوش آن‌ها گذاشته‌ایم اما مطلوب تربیت نکرده‌ایم، تصریح کرد: طرح معلم دوم یعنی آن معلمانی که علاقه‌مند به تدریس این دروس هستند دوره‌ای که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیش‌بینی می‌کند، بگذرانند و به آن‌ها اجازه تدریس بدهند.

صحرایی با اعلام اینکه برنامه غربالگری ملی دانش‌آموزان با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان در سال آینده اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این برنامه معاینات جسمانی شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام‌ها، ستون مهره‌ها، آزمایشات غربالگری و غیره انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر ضرورت بهره‌گیری از مشاوران و اعمال مسائل روز به سند تحول همچون هوش مصنوعی تاکید کرد و ادامه داد: کار شورای عالی آموزش و پرورش فقط تصویب نیست، بلکه یکی از وظایف مهم شورای عالی آموزش و پرورش تحقق و تدبیر امور آموزش و پرورش است، در این راستا قبل از بروز هر مسئله‌ای باید برای آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و نباید منتظر اتفاق افتادن آن‌ها باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه‌حل همه مسائل آموزش و پرورش دست معلم است، گفت: معلم باید مرتب به‌روز و آموزش ببیند، لازمه پیشرفت آموزش و پرورش به‌روز بودن معلم است و در این راستا باید امکانات و تجهیزات لازم برای معلمان فراهم شود تا بتوانند انتظاراتی که از آن‌ها می‌رود را محقق کنند.

کد خبر 735978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.