تشکیل بیش از ۴.۵ همت پرونده امنیت اقتصادی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از تشکیل ۸۷۰ پرونده توسط پلیس امنیت اقتصادی استان به ارزش چهار هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار علی ابراهیمی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات شهید حق‌شناس ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی رسیدگی به ۹ فقره پرونده کلان اخلال در حوزه شرکت‌های خودرویی به میزان ۴ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان جذب سرمایه از ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر را در استان داشتیم.

وی افزود: افزایش ۲۶۷ درصدی پرونده عمده و کلان قاچاق، افزایش ۴۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده، افزایش ۹۷ درصدی خودروهای شوتی از دیگر اقدامات انتظامی در استان است؛ در این حوزه ۹۴ دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شده است که ۱۶ مورد آن به نفع سازمان کاشف مصادره شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه امنیت اقتصادی ۸۷۰ فقره پرونده داشتیم که ارزش ریالی آن‌ها حدود ۴ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان بوده است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: مراجعان ما به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ۲۰۹ هزار و ۹۷۴ نفر بوده که برای ۷۴ هزار و ۳۸۱ مورد تشکیل پرونده شده، ۲۸ هزار مورد آن به مشاوره‌ها ارجاع و بیش از ۱۶ هزار مورد به مصالحه منجر شده است.

وی تاکید کرد: ۳۹ نفر از اراذل و اوباشی که با سلاح سرد و گرم مخل امنیت بودند دستگیر و با آن‌ها قاطعانه برخورد شده است؛ امنیت، آرامش و آسایش در جامعه خط قرمز پلیس است.

فرمانده انتظامی استان قزوین درباره خدمات دوائر مشاوره پلیس عنوان کرد: در سال جاری ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره برده‌اند، بیش از ۷۳ درصد به مصالحه منجر شده که عمده پرونده‌ها در حوزه نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: از روز پنجشنبه با رانندگان حادثه ساز و پرخطر که بخواهند امنیت را تحت تأثیر قرار دهند به شدت برخورد می‌شود و مواردی مانند محدودیت گواهی‌نامه و توقیف خودرو تا پایان تعطیلات اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسوارانی که رانندگی ایمن داشته باشند اهدا می‌شود، همچنین تخفیف بیمه و سایر مشوق‌ها هم برای رانندگان ایمن در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: از نوروز امسال کروکی کاغذی حذف خواهد شد و به صورت آنلاین به بیمه‌ها و کلانتری‌ها ارسال می‌شود که سرعت خدمات‌دهی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 735963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.