اصفهان آماده سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها برای تحقق شهر بهره‌ور است

شهردار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی دارد برای ایده‌های تحقق شهر بهره‌ور سرمایه‌گذاری انجام دهد، هرچند تاکنون اقداماتی در این راستا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در جلسه شورای راهبری بهره‌وری شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌ها و تجاربی که در شهر اصفهان وجود دارد، آمادگی داریم تا به‌عنوان پایلوت بر ایده‌های تحقق شهر بهره‌ور کار و سرمایه‌گذاری تمرکز کنیم که امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات در این راستا در شهر اصفهان انجام شده است، افزود: استفاده از فناوری‌ها در آبیاری شهر با توجه به خشکی زاینده‌رود حائز اهمیت است، از این‌رو به سمت افزایش بهره‌وری منابع موجود حرکت کردیم و در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ هکتار فضای سبز از مسیرهای غیر معمول همچون استفاده از آب‌های خاکستری و استفاده بهینه از آب‌ها، آبیاری می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ساختمان انرژی صفر در اصفهان به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر برای رسیدن به ساختمان‌های دارای انرژی مثبت اقداماتی در حال انجام است، ساختمان‌هایی که بتواند حتی انرژی مازاد در مدار قرار دهد.

قاسم‌زاده گفت: پیش‌بینی شده است شهرداری تا سال ۱۴۱۰ در حوزه انرژی الکتریسیته بی‌نیاز از مدار شهر باشد و تمام فضاهای در اختیار شهرداری اعم از ساختمان‌ها و پارک‌ها با استفاده از پنل‌های خورشیدی روشن شود، حتی این اقدام عمومی و فرهنگ‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان ۵۰۰ خانوار زباله صفر داریم، ادامه داد: این افراد مواد را تبدیل به بازیافت و ارزش افزوده می‌کنند که یکی از خریدارهای آن شهرداری است، اگر به ما کمک شود موجب دست‌یابی به یک الگوی تحقق‌یافته در اصفهان می‌شود.

کد خبر 735950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.