۷۳۷ خانوار روستایی شهرستان ارومیه از راه آسفالت برخوردار شدند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه گفت: در سال‌جاری ۷۳۷ خانوار روستایی شهرستان ارومیه از راه آسفالت بهره‌مند شدند که با اتمام دیگرپروژه‌ها این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین باقرزاده، امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از ۱۵ پروژه فعال در حوزه احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی ارومیه انجام شده است که نسبت به مدت زمان سال گذشته شاهد افزایش انجام این عملیات عمرانی هستیم.

وی افزود: مجموع کل زیرسازی‌های انجام شده به طول بالغ بر ۲۱ کیلومتر است که از این میزان بیشترین زیرسازی مربوط به محور روستایی گرده بلیچ به طول ۱۰ کیلومتر و محور نورالدین_ کوره_ مزیک به طول پنج کیلومتر است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه گفت: طول آسفالت‌ریزی انجام شده در محورهای روستایی شهرستان ارومیه نیز بالغ بر ۱۳ کیلومتر است که بیشترین محور نیز به محور روستایی گرده بلیچ با ۹ کیلومتر مربوط می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از عملیات آسفالت‌ریزی و روکش جاده روستایی مبلغی بالغ بر ۴۹۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تعداد ابنیه‌های ساخته شده در طول سال ۱۴۰۲ در شهرستان ارومیه، ۱۷ ابنیه با دهنه زیر هشت متر و پنج ابنیه با دهنه بالای هشت متر است.

باقرزاده با اشاره به اتمام عملیات بهسازی و آسفالت محورهای روستایی تالاب گلمز، احمد رسول، اوعلی، پیرهادی و روستای آودی خاطر نشان کرد: بقیه پروژه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی بالا در حال انجام مراحل عملیاتی و عمرانی هستند تا با اتمام این پروژه‌ها، شاهد بهبود راه‌های روستایی شهرستان ارومیه باشیم‌.

کد خبر 735913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.