آزادی ۸۳۹۶ زندانی جرایم غیرعمد در سال‌ جاری

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۱ اسفند ماه امسال به برکت جشن‌های گلریزان آزادی، واریزی و مراجعات مردمی تعداد ۳۹۵ بدهکار مالی زن و ۸۰۰۱ مرد گرفتار در جرایم غیرعمد از بند حبس آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد دیه کشور، سیداسدالله جولایی با تقدیر از همیاری آحاد مختلف اجتماعی در راستای استخلاص زندانیان غیربزهکار اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا بیست و یکم اسفند ماه امسال به برکت جشن‌های گلریزان آزادی، واریزی و مراجعات مردمی تعداد ۳۹۵ بدهکار مالی زن و ۸۰۰۱ مرد گرفتار در جرایم غیرعمد از بند حبس آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

وی افزود: در فرایند رسیدگی به پرونده این زندانیان ۲۵ درصد مبلغ مورد مطالبه اولیا دم یا شکات خصوصی و به عبارت دیگر رقمی بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۹ میلیارد تومان از محکومٌ‌به با همت کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه در قالب گذشت رضایتمندانه از دیون اصلی کسر شد تا فرصت آزادی برای این افراد نیازمند فراهم و شرایط مختومه شدن پرونده‌های میلیاردی بدین نحو تعدیل شود.

نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده بیان کرد: بدهکاران مالی چک یا سفته با ۵۳۵۹ فقره در شمار بیشترین طیف مددجویان هستند و رانندگان زندانی ناتوان در پرداخت دیه‌های ناشی از حوادث رانندگی (فوتی و جرحی) تنها با ۲۰ مورد پرونده در ردیف کمترین طیف حمایتی قرار دارند.

وی با اعلام آخرین آمار عددی زندانیان غیرعمد گفت: هم‌اکنون ۱۲۵۶۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه‌های ناشی از ایراد صدمه بدنی شبه‌عمد در سطح ندامتگاه‌های کشور داریم که از این تعداد ۵۵۷ نفر زن هستند.

جولایی در پایان با اشاره به روزهای باقیمانده از سال بیان کرد: مراحل آزادی یک زندانی اگرچه با تأمین و تقبل بدهی از سوی نیکوکاران به دلیل ملاحظات قضائی و طی روند اداری نیازمند زمان است و از همین رو تقاضا می‌شود در پیش از نوروز و در موعدی موسوم به ماه مهمانی خدا هموطنان نوع‌دوست به سهم خود حامی جمعیت زندانیانی باشند که به صرف ناتوانی در تأمین تعهدات مالی یا قرض گرفتار زندان شده‌اند.

کد خبر 735883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.