مردم در طرح کاشت یک میلیارد درخت همراه دولت باشند

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت تنها به صورت دولتی موثر نخواهد بود گفت: مردم در این مسیر همراه دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ چهارشنبه بیست و سوم اسفند_ در دیدار با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: از مردم استان درخواست می‌کنیم که در طرح کاشت درخت مشارکت کنند.

وی افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، طرحی مطلوب است که در استان نیز دنبال می‌شود، اما نباید به صورت دولتی ادامه پیدا کند و از مردم نیز انتظار می‌رود که در این خصوص مشارکت داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در طرح کاشت درختان، آسیبی به زمین‌های کشاورزی به عنوان منابع اصلی امنیت غذایی وارد نشود.

حسین‌نژاد تغییرات اکوسیستم را از مزایای کاشت درخت اعلام کرد و ادامه داد: طرح کاشت درختان سبب تقویت، احیا و بازسازی اکوسیستم طبیعی می‌شود و ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: موضوعات مرتبط با آبخیزداری و منابع طبیعی همیشه جزو اولویت‌های استان بوده است، چراکه استان خراسان شمالی دارای دشت‌های ممنوعه زیادی است و باید این موضوع را مدیریت کنیم و در این خصوص بر تقویت اعتبار تاکید داریم.

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه امروز شهرداری‌های کشور با قدرت برای توسعه فضای شهری، پای کار اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت آمده‌اند، عنوان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و هجوم آفات و از طرفی محدودیت‌های مبارزه شیمیایی، کاشت درخت متناسب با اقلیم هر منطقه می‌تواند مقابله طبیعی با آفات را دو چندان کند.

وی گفت: تا پیش از پانزدهم اسفند کاشت یک میلیارد نهال صرفاً تکلیفی قانونی بود، اما با ورود رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر سهم هر ایرانی سه اصله نهال که سالانه ۲۵۰ میلیون درخت می‌شود و طی چهار سال به یک میلیارد درخت می‌رسد، تبدیل به تکلیف شرعی شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه کار حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع تعطیل‌پذیر نیست، ادامه داد: تمام نیروهای حفاظتی در اقصی نقاط کشور در تعطیلات نوروزی به گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند.

کد خبر 735818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.