تدوین ۱۸ عنوان برنامه فرهنگی در قم برای نوروز ۱۴۰۳

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آمادگی شهرداری قم برای پذیرایی از زائران نوروزی گفت: اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف ترافیکی، خدماتی و فرهنگی صورت گرفته است.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بسیج تمام نیروهای شهرداری قم به مناسبت سال نو اظهار کرد: از ایام دهه فجر و راهپیمایی پرشور مردم قم تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، حلول ماه رمضان و نوروز، نیروهای خدمات شهری به صورت تمام‌قد در خدمت شهروندان قمی و زائران هستند.

وی افزود: مناطق هشت‌گانه شهرداری قم و نواحی بیست و شش‌گانه با حضور شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری آماده میزبانی از زائران شهر کریمه اهل بیت هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: بهبود سیما و منظر شهری، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، آذین‌بندی معابر شهری، نورپردازی بعضی معابر شاخص، آذین‌بندی میادین مناطق هشت‌گانه و طراحی و نصب ۱۵۰ المان نوروزی و رمضانی از جمله اقداماتی است که برای روزهای پایانی سال برنامه‌ریزی شده است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به پاک‌سازی ورودی‌های شهر قم و آمادگی برای افزایش حجم پسماند شهری اضافه کرد: ۳ هزار نیروی خدماتی شهرداری قم برای خدمت‌رسانی در این ایام آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سرمای هوا در ایام نوروز تاکید کرد: به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان در بعضی اماکن سرپوشیده شهرداری از جمله سوله‌های ورزشی انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: بوستان حضرت مهدی (عج)، بوستان امام رضا (ع)، بوستان نیاز، بوستان نیایش، بوستان هاشمی، بوستان غدیر و بوستان فدک برای اسکان زائران شهر قم آماده شده است.

اصفهانیان‌مقدم اظهار کرد: ۱۸ مکان عرضه ماهی شب عید و ۱۶ مکان فروش میوه شب عید نیز با محوریت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ایجاد آمادگی برای مدیریت ترافیکی شب‌های قدر گفت: قرار است همچون ایام نیمه شعبان، پارکینگ‌هایی در اختیار زائران قرار گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: ۱۸ عنوان برنامه فرهنگی برای ایام نوروز تدوین شده است، بوستان‌های بزرگ شهری کانون اقدامات فرهنگی خواهد بود و نماز جماعت در طول ایام نوروز در بوستان‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 735756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.