۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
علت قطع درختان شهر چغابل چه بود؟

شهردار چغابل گفت: علت قطع چهار اصله درخت سرو در مرکز این شهر در راستای رفع گره ترافیکی و رفاه حال شهروندان بوده است.

حمیدرضا امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: با توجه به جلسات متعدد با شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک، چهار اصله درخت سرو را که ۸۰۰ متر از فضای خیابان اصلی شهر را اشغال کرده بودند، قطع کردیم.

وی افزود: این درختان در سالیان گذشته در وسط خیابان امام (ره) کاشته شده‌اند که اکنون موجب نارضایتی شهروندان شده و گره ترافیکی ایجاد کرده‌اند و شهرداری براساس قانون و به موجب مصالح عموم مردم و رفاه حال شهروندان چنین اقدامی انجام داده است.

شهردار چغابل با اشاره به این‌که با قطع این درختان ۸۰۰ متر از فضای خیابان اصلی شهر آزاد شده است، افزود: شهرداری برای جبران این کاستی و هم‌چنین در راستای توسعه فضای سبز در حال کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت در نقاط مختلف شهر است.

امرایی با بیان این‌که انتقادات را می‌پذیریم اما بهتر است برای انتشار مطلبی در خصوص عملکرد شهرداری دلیل اقدامات پرسیده شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در هفته درختکاری هستیم، پنج نوع درخت (دو نوع درخت توت، نارنج، زیتون سبز، زبان گنجشک) در سطح شهر در دست کاشت هستند، همچنین سه هزار گل در ۹ نوع مختلف نیز در سطح شهر کاشته می‌شوند.

وی گفت: شهر چغابل در حال حاضر چند پارک و بوستان دارد اما در راستای توسعه فضای سبز شهری یک پارک ۱۰۰۰ متری نیز به زودی در این شهر احداث خواهد شد.

شهردار چغابل ضمن قدردانی از دغدغه فعالان محیط زیست و انجمن‌های حامی طبیعت، گفت: من اهل این شهر هستم و دغدغه توسعه شهر را دارم و یقین بدانید اگر درختی به هر نحوی قطع شود هزار درخت به جای آن کاشته خواهد شد.

علت قاطع درختان شهر چغابل چه بود؟

به گزارش ایمنا، روز گذشته تصاویری از قطع چند اصله درخت در سطح شهر چغابل در فضای رسانه‌ای استان منتشر شد که موجب ناراحتی حامیان محیط زیست، دوست‌داران طبیعت و مردم شد، امروز شهردار چغابل به دغدغه شهروندان و دوستداران و حامیان طبیعت پاسخ داد.

شهر چغابل مرکز شهرستان رومشکان در استان لرستان است که براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت آن ۶۱۲۵ نفر اعلام شده است.

کد خبر 735576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 4060760986 IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    آقای شهردار شما میگید گره ترافیکی درختان میدان امام هم برای چی درختان بلوار رو قلع و قم کردید