تداوم عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی در مشهد

شهردار مشهد از تداوم عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف با اشاره به اهمیت احداث این پروژه اظهار کرد: مهمترین اهمیت این پروژه بزرگ، اتصال بلوار امام خمینی به بلوار نماز بود که این موضوع موجب دسترسی راحت و آسان اهالی و مردم به جنوب شهر مشهد خواهد شد.

وی ادامه داد: این امر نیز موجب کاهش بار ترافیکی پل حافظ به میدان جهاد از شرق به غرب و بالعکس خواهد شد و با توجه به اینکه مسیر دسترسی میدان انقلاب به بولوار نماز، مسیری برای رسیدن به ارتفاعات جنوبی و منطقه گردشگری کوهشار بود، موضوعات مربوط به پیاده‌محوری و دوچرخه‌سواری نیز پیش‌بینی شده و جزو الزامات طرح است.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: اتصال مستقیم میدان انقلاب به بولوار نماز، یکی از پروژه‌های مهم شهر است و با توجه به اینکه در طراحی این پروژه رمپ‌ها و لوپ‌هایی نیز دیده شده، خودروها در جهات مختلف میدان انقلاب با کمترین تداخل ترافیکی گردش خواهند کرد.

وی با اشاره به تسهیل ورود اتوبوس‌ها به پایانه گفت: این پروژه مسیر دسترسی ویژه‌ای برای ورود اتوبوس‌ها به پایانه مسافربری نیز بدون تداخل با خودروهای عبوری از میدان انقلاب دیده شده و مسیر دسترسی اختصاصی برای پایانه مسافربری امام رضا (ع) ایجاد می‌شود، علاوه بر آن مسیر دسترسی اختصاصی برای پایانه اتوبوسرانی درون شهری انقلاب اسلامی نیز از سایر اقدامات این پروژه خواهد بود.

قلندرشریف بیان کرد: در این پروژه یک تقاطع کامل دارای چپ گردها و راست گردهای مورد نیاز ساخته و همچنین مسیر دسترسی مستقیم جدیدی برای اتصال بلوار نماز به بزرگراه شهید سلیمانی ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص زمان بازگشایی این پروژه خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آئین کلنگ‌زنی با حضور مدیران شهری و استانی، اقداماتی در حوزه رفع معارض و عملیات اجرایی در قسمت‌های بدون معارض در این پروژه آغاز شده است که در صورت رفع مشکلات و معارض ضلع جنوب پروژه، این پروژه در بهار سال ۱۴۰۴ قابل بازگشایی و بهره‌برداری خواهد بود.

شهردار مشهد با اشاره به بودجه مورد نیاز جهت تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح انقلاب اسلامی گفت: هزینه برآورد شده اولیه این پروژه ۲۱۰ میلیارد است که با هزینه‌های تحصیل حریم و رفع معارض تا ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 735548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.