آیین‌ سنتی «سوباشی» در میاندوآب اجرا می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میاندوآب گفت: آیین‌های سنتی ایام چهارشنبه آخر سال، روزهای سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند و چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند در میاندوآب برگزار می‌شود.

فاطمه علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از برگزاری آئین‌های ویژه ایام چهارشنبه آخر سال در شهرستان میاندوآب خبر داد.

وی افزود: در این راستا عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ برنامه مفرح و شاد چهارشنبه آخر سال را در پارک جهادگران جنب کتابخانه دهخدا پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میاندوآب گفت: این برنامه یک برنامه کاملاً سنتی است و همه مردم را دعوت به حضور در آن می‌کنیم.

علیزاده ادامه داد: همچنین طبق سنت‌های دیرین مردمان شهرستان میاندوآب صبح روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند نیز آئین «سو و بولاق‌باشی» یا همان رفتن مردم به کنار رودخانه زرینه‌رود را در همان محل قبلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در صبح روز چهارشنبه برنامه مفرح و شاد با آیتم‌هایی نظیر آشیق‌خوانی، موسیقی سنتی، گروه‌های طنز را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم رضایت شهروندان را بتوانیم کسب کنیم.

به گزارش ایمنا، همه ساله مردم شهرستان میاندوآب طبق آئینی چندین هزارساله علاوه بر اینکه بعد از ظهر و شب روز سه‌شنبه آخر سال به جشن و شادمانی می‌پردازند، صبح روز بعد نیز هزاران نفر از مردم شهر و روستاها با تجمع در کنار رودخانه زرینه‌رود و یا سایر چشمه‌ها و آب‌های روان اقدام به جشن و پایکوبی می‌کنند و آئین‌های فولکلوریک مخصوص این روز را به جای می‌آورند.

کد خبر 735524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.