۱۱ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در بیمارستان‌های مشهد

فلوشیپ سوختگی و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۱ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از صداوسیما، حسن طاووسی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند، اظهار کرد: در این روزها باید مراقبت بیشتری از کودکان و نوجوانان داشته باشیم، چرا که معتقدیم نظارت والدین بر فرزندان نقش بسیار مؤثری در آسیب نرساندن به آنان در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال دارد.

وی افزود: دیده شده است که برخی دانش‌آموزان به دور از اطلاع پدر و مادر ترقه می‌خرند و آن را در کیف خود و دیگر مکان‌ها نگهداری می‌کنند که گاه آن ماده منفجره به علت گرم شدن منفجر می‌شود و آسیب‌هایی را به بار می‌آورد.

فلوشیپ سوختگی و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عمده آسیب‌های سال‌های قبل مربوط به ترقه‌ها و مواد منفجره و محترقه دست‌ساز بود و آسیب‌هایی که علاوه بر سوختگی شدید، موجب قطع انگشت و دست و حتی کور شدن فرد حادثه‌دیده نیز شده بود، گفت: از این‌رو از خانواده‌ها می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از کودکان و نوجوانان خود داشته باشند.

کد خبر 735479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.