بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در نسخه نویسی الکترونیک مشارکت دارند

معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۱۴۱ هزار پزشک در نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین حبیبیان امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی حدود ۲۷۶ میلیون نسخه تجویزی الکترونیکی صادر شده و از سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز روند رشد قابل قبولی را داشته است، به طوری که در سال جاری نسبت به سال گذشته نسخه نویسی الکترونیکی ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان نسخه نویسی الکترونیکی ماهانه در سال جاری بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون نسخه در ماه نوسان داشته است؛ گسترش خدمات توانبخشی، خدمات باروری برای زوجین نابارور و افزایش پوشش جمعیت بیمه شده و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در افزایش تعداد نسخ الکترونیکی مؤثر بوده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سال ۱۴۰۰، ۱۳۹ هزار پزشک در این طرح مشارکت داشته و در سال ۱۴۰۲ این تعداد به بیش از ۱۴۱ هزار پزشک افزایش پیدا کرده است.

حبیبیان خاطرنشان کرد: بیشترین مشارکت پزشکان در نسخه نویسی الکترونیکی مربوط به استان‌های یزد، هرمزگان و خوزستان است، به طوری که مشارکت پزشکان در این استان‌ها به ترتیب ۹۹ و ۹۷ درصد و همچنین کمترین مشارکت مربوط به استان‌های قم، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری، ۹۱ و ۸۸ درصد است، این مشارکت در استان تهران ۹۳ درصد است و شش درصد پزشکان در تهران نسخه کاغذی می‌نویسند.

کد خبر 735452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.