توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ضمن اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای این سازمان در چهارشنبه آخر سال و با هدف حفظ ایمنی شهروندان، توصیه‌هایی برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری به آنها کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار فداکار مکری، امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جمع خبرنگاران از آماده‌باش کامل نیروها در سه ایستگاه این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی افزود: ۱٢ گروه خودرویی، ۵٠ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل قرار دارند، همچنین هماهنگی لازم با دستگاه‌های امدادی و انتظامی از جمله ستاد مدیریت بحران شهرستان، انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: خوشبختانه طی سال گذشته، شاهد حادثه‌ای در شب چهارشنبه‌سوری در سطح شهر مهاباد نبودیم.

فداکار مکری با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال از آسیب‌پذیرترین رده سنی در چهارشنبه سوری هستند، ادامه داد: والدین در این روز مراقب فرزندان خود باشند، همچنین از روشن کردن آتش در کنار پست‌های توزیع برق، مکان‌ها و پارکینگ‌های سربسته، کوچه‌های باریک، کنار خودروهای پارک شده و مواد اشتعال‌زا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: نقاط حادثه‌خیز چهارشنبه سوری در سطح شهر را شناسایی کرده‌ایم و آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته به صورت آماده‌باش در حال ارائه خدمات به شهروندان گرامی است.

فداکار مکری خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه حادثه و اتفاقی ابتدا افراد مسن و کودکان را از محل حادثه دور کنید و بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با ذکر دقیق آدرس تماس بگیرید تا همکاران سازمان آتش‌نشانی در صحنه حاضر شوند.

کد خبر 735450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.