آذربایجان‌ شرقی صدرنشین حوادث چهارشنبه آخر سال است

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با ثبت تعداد ۸۰ نفر مصدوم بر اثر آتش‌سوزی و ترقه‌بازی، صدرنشین حوادث چهارشنبه آخر سال در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر حوادث اورژانسی ناشی از انفجار مواد محترقه در آذربایجان شرقی روند افزایشی نسبت به سال‌های گذشته دارد، به‌گونه‌ای که از بهمن تاکنون با ۸۰ نفر مصدوم و یک نفر فوتی در رده اول این حوادث در سطح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد اعلام شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل انفجار شدید مواد محترقه در شهرستان بناب، یک نفر به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد، خاطرنشان کرد: از مجموع مصدومان حوادث اخیر هشت نفر هم‌اکنون در مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی تحت مراقبت و درمان هستند و سایر نفرات به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و به منازل خود بازگشته‌اند.

جعفری روحی بیشترین صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه را مربوط به دست و چشم دانست و از خانواده‌ها درخواست کرد تا بیش از پیش مراقب فرزندان خود به‌خصوص در سنین نوجوانی باشند، چون کوچک‌ترین تعلل و بی‌توجهی به موارد امینی منجر به بروز انواع حوادث و تلخ‌کامی‌ها می‌شود.

وی از آماده‌باش تمام مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مراکز درمانی آذربایجان شرقی هم‌زمان با چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: تمام همکاران برای درمان و مداوای مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال در آمادگی کامل قرار دارند.

کد خبر 735440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.