تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران از سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح جامع ترافیک و خرابی‌ها در ناوگان حمل‌ونقل ریلی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران در حاشیه دویست‌وبیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز کرایه وسایل نقلیه عمومی بررسی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه نرخ‌ها از ابتدای اردیبهشت اعمال می‌شود، هنوز فرصت برای تصویب داریم. ابتدای سال به هیچ عنوان نباید اضافه نرخ دریافت شود و اگر اینگونه باشد، تخلف صورت گرفته است.

وی افزود: امروز لایحه ثبت درختان ارزشمند، همچنین آئین‌نامه استقرار حیوانات خانگی بررسی خواهد شد. طرح موضعی برای ساماندهی اسلام‌آباد نیز تهیه شده است که باید تأیید و در نهایت به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود.

چمران همچنین تصریح کرد: اساسنامه سازمان آرامستان‌ها و پیشگیری و مدیریت بحران نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دعوت از مسئول فنی مترو به جلسه امروز برای ارائه توضیحات در خصوص خرابی‌هاخاطرنشان کرد: مدیرعامل مترو در مصاحبه‌ای از کمبود اعتبار سخن گفته بود و به نظر من چنین چیزی وجود ندارد. ممکن است در خرید تجهیزات خارجی مشکل وجود داشته باشد، اما اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته بود.

چمران ادامه داد: تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی از چین وارد شده است و امروز از این وسایل بازدید می‌کنیم. استاندارد این دستگاه‌ها تأیید شده است.

وی تصریح کرد: راه‌حل خاصی برای ترافیک شب عید وجود ندارد؛ مگر اینکه وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم و مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند. امیدواریم بتوانیم برای مشکل ترافیک برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیگیری‌ها برای ارائه طرح جامع ترافیک ادامه دارد تا سال آینده این اقدام انجام شود، گفت: شهردار تهران در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر و درمان این افراد مواردی را مطرح و درخواست کرد که شهروندان افراد معتاد را برای درمان معرفی کنند.

چمران با تاکید بر اینکه در چهارراه سیروس و مولوی تجمع معتادان را ندیدم، افزود: البته نه اینکه معتادان وجود نداشتند، اما اینکه در گوشه و کنار معابر تجمع کرده باشند، دیده نشد.

وی در صحن شورای اسلامی شهر ضمن ابراز تأسف از جان باختن ۱۰ نفر در آستانه چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: آسیبی که افراد می‌بینند قابل جبران نیست و والدین باید مراقب فرزندان خود باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از مسئولان در شهرداری به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی درخواست داریم که تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خدمات‌رسانی را بهبود ببخشند. از مردم نیز درخواست می‌کنیم که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا شاهد راه‌بندان‌های وقت‌گیر و کشنده نباشیم.

کد خبر 735439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.