تشکیل ۱۴ میلیارد تومان پرونده تخلف صنفی در استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از تشکیل ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرونده تخلف صنفی در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

محسن رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: ۴۳۷۰ صنف متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۱۴۲ میلیارد ریال بوده که در حوزه‌های مختلف صنفی و از سوی بازرسان صمت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در همین مدت از واحدهای صنفی استان قزوین ۲۴ هزار و ۲۶۹ مورد بازرسی صورت گرفته است، افزود: پنج هزار و ۵۳۵ مورد از این گشت‌ها به صورت مشترک و با همراهی تعزیرات و سایر دستگاه‌های متولی همراه بوده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین با اشاره به گزارش اقدامات طرح عملیاتی سازمان صمت در روزهای پایان سال و نزدیک به ایام ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: با تشدید نظارت‌ها از شانزدهم اسفند سال جاری تا بیست و چهارم فروردین ۱۴۰۳ تمام صنوف و کالاهای پر مصرف از جمله میوه و شیرینی، انواع آش و حلیم، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، پوشاک، کیف و کفش و همچنین قالیشویی‌ها مورد نظارت و رصد مستمر بازرسان سازمان قرار دارد.

رستمی ادامه داد: در طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان که همچنان ادامه دارد، تاکنون ۹۰ صنف متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شدند که البته این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر 735380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.