تور صنعتی خبرنگاران با بازدید از شرکت فولادی آلیاژی ایران برگزار شد + فیلم

تور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، ویژه بازدید خبرنگاران از طرح‌های توسعه «یزد یک» و «نورد وایر» شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، خبرنگاران استان یزد در تور یک روزه صنعتی که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار شد از طرح‌های توسعه‌ای فولاد آلیاژی یزد با عنوان «یزد یک» که در آستانه افتتاح قرار دارد و خط نورد وایر ۴۰۰ هزار تنی ویژه سال آینده بازدید کردند.

تور صنعتی خبرنگاران با بازدید از شرکت فولادی آلیاژی ایران برگزار شد + فیلم

حسین یار حسینی، رئیس محیط زیست فولاد آلیاژی در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه هشت درصد سرمایه‌گذاری اولیه در حوزه محیط زیستی بهداشتی، آب و مباحث فضای سبزی بوده است اظهار کرد:
هزینه راهبری و جاری این تجهیزات فارغ از سرمایه‌گذاری‌های موجود حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این واحد صنعتی، بازیافت ضایعات فلزی انجام می‌شود به توجهات زیست محیطی در این واحد اشاره کرد و افزود: تمام نیروهای استخدامی باید پیش از ورود، نکات اولیه محیط زیستی را آموزش بینند.

یارحسینی با تشریح فرآیند غبارگیری در کوره‌ها ادامه داد: در هر یک از پروسه‌های ذوب، سیستم‌های متنوعی برای جذب غبار وجود دارد، اتاقک ته نشینی یکی از محل‌هایی است که این کار را انجام‌می‌دهد و محیط آن با آب گرد غیر مستقیم خنک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، غبار کوره نیز در اتاقک بزرگی باقی می‌ماند، سپس انتقال غبار به محل غبارگیر انجام می‌شود تصریح کرد: علاوه بر غبارگیر اصلی ۲۸ غبارگیر لوکال در این شرکت داریم.

رئیس محیط زیست فولاد آلیاژی آب این واحد صنعتی را بسته عنوان کرد و گفت: با اجرای کامل فرآیند تصفیه آب، آب بازیافتی برای مصرف فضای سبز استفاده می‌شود، این آب در ۶۰ هکتار فضای سبز استفاده می‌شود و سیستم آبیاری هوشمند در حد مورد نیاز هر گونه گیاهی رطوبت و آب را به خاک ارائه می‌دهد.

یارحسینی افزود: در فولاد آلیاژی ایران ۴۰۰ هکتار فضای سبز، ۶۰ هکتار آن گونه‌های تزئینی، ۳۵۰ هکتار گونه‌های بیابانی و ۱۰۰ هزار اصله گونه کویری وجود دارد.

وی به کسب شش مرتبه رتبه صنعت سبز توسط این مجموعه اشاره کرده و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ موظف به نصب سنسورهای آنلاین در دهانه دودکش‌های واحد بودیم و اطلاعات به صورت شبانه روزی از سوی محیط زیست پایش و رصد می‌شود.

تور صنعتی خبرنگاران با بازدید از شرکت فولادی آلیاژی ایران برگزار شد + فیلم

به گزارش ایمنا، شرکت فولاد آلیاژی ایران"یزد" از پیشرفته‎‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولاد آلیاژی دنیا با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی مشتمل بر ۴۴۰ گرید فولادی به شمار می‌رود و بخشی از این تولیدات به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر 735338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.