کاشت درخت برای تازه مزدوجین و نوزادان متولد شده از سال آینده در ارومیه

شهردار ارومیه با اشاره به مصوبه احداث پارک جدید ۱۵۲ هکتاری در امتداد پارک جنگلی فعلی گفت: در محل جنگل‌کاری فضایی را برای کسانی که تازه ازدواج کرده و یا صاحب فرزند شده‌اند اختصاص خواهیم داد تا در آن محل به این مناسبت درخت بکارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در آئین افتتاح بوستان نفس و مراسم یک نهال یک زندگی که به مناسبت هفته درختکاری و گرامیداشت یاد و خاطره جانبخشان شادروان (بیماران مرگ مغزی اهدا کننده عضو) ترتیب یافته بود، اظهار کرد: جان بخشیدن به انسان‌ها ایثارگری می‌طلبد که با اهدا اعضا یک نفر چندین نفر حیاتی دوباره می‌یابند.

وی افزود: درختکاری امر مبارک و فاخری است که در قرآن تأکید شده و جز آداب و سنن بوده و در اثر توسعه زندگی شهری جزئی از اقدامات و الزامات حوزه مدیریت شهری است.

شهردار ارومیه گفت: امروز یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه پایدار در شهرها درختکاری و توسعه فضای سبز و پاسخگویی به نیازهای شهروندان در این راستا است و از ارکان اصلی توسعه پایدار مباحث زیست محیطی است که درخت به عنوان یک المان در این ساختار نقش بسزایی دارد.

مهدی‌زاده ادامه داد: فضای سبز در تلطیف هوا، کاهش آلودگی‌های صوتی و هوا نقش مهمی دارد و باید در کنار طراحی شهری قرار گرفته و به شهرها جان ببخشد.

وی با اشاره به کاشت درخت به مناسبت یادبود جانبخشان شادروان تصریح کرد: این افراد نفس و جان به همنوعان خود می‌بخشند و اقدامی فاخر است و همانطور که درختکاری برای یک شهر نفس می‌دهد، اهدا اعضا نیز به بیماران نیازمند نفس و زندگی می‌دهد.

مهدی‌زاده یادآور شد: QR Code برای تمامی درختان نصب خواهد شد تا شهروندان با استفاده از آن به اطلاعات دقیق‌تر افرادی که به نام آن‌ها درخت کاشته شده دست بیابند.

شهردار ارومیه گفت: طرحی تحت عنوان بام شهر ارومیه در امتداد پارک جنگلی فعلی مصوب شده که طی آن ۱۵۲ هکتار به صورت کاملاً ارگانیک و با کمترین مداخله جنگل‌کاری شده و تبدیل به پارک جنگلی خواهد شد و چنین کارهایی را در آن مکان ادامه خواهیم داد.

مهدی‌زاده افزود: در محل جنگل‌کاری فضایی را برای کسانی که تازه ازدواج کرده و یا صاحب فرزند شده‌اند اختصاص خواهیم داد تا در آن محل به این مناسبت درخت بکارند و یک قطعه نیز به مناسبت یادبود بیماران مرگ مغزی اهداکننده عضو تخصیص خواهیم داد.

کد خبر 735326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.