هشدار مسئولان خراسان شمالی به مردم درباره چهارشنبه آخر سال

مسئولان خراسان شمالی نسبت به حوادث این شب هشدار جدی دادند و از مردم خواستند تا از جان خود و عزیزانشان محافظت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، در آستانه شب چهارشنبه سوری، مسئولان خراسان شمالی نسبت به حوادث این شب هشدار جدی دادند و از مردم خواستند تا از جان خود و عزیزانشان محافظت کنند.

سید جواد ایلالی، دادستان بجنورد در جمع خبرنگاران پیرامون این موضوع اظهار کرد: مطابق قانون، واحدهای صنفی که اقدام به فروش و تهیه مواد محترقه و غیرمجاز کنند، پلمب می‌شوند و به زودی هم فک پلمب نخواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون مجازات اسلامی، برای عوامل سلب آسایش مردم و اخلال در کار و کسب مردم، مجازات حبس تعیین کرده است، این افراد بازداشت می‌شوند و ایام عید، نزد خانواده نخواهند بود.

دادستان بجنورد گفت: موتور یا خودروهای دخیل در این موضوع نیز به پارکینگ منتقل می‌شوند.

آماده‌باش آتش نشانی و اورژانس

محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد نیز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۹ تیم ثابت و سیار در بجنورد، آماده‌باش هستند تا زمان امدادرسانی احتمالی به حداقل برسد.

وی افزود: حضور بزرگان و والدین در کنار فرزندان، افروختن آتش‌های محدودتر، نیفروختن آتش در کنار مکان‌های تجاری، پمپ‌های بنزین، درختان و بوستان‌ها، سبب کاهش یافتن خطرات می‌شود.

تقی دولت آبادی، رئیس اورژانس خراسان شمالی نیز در این خصوص اظهار داشت: ۴۵۰ نیروی اورژانس با ۶۴ دستگاه آمبولانس در ۶۰ پایگاه برای ارائه خدمات به مردم آماده‌اند.

وی افزود: مراقبت رفتار فرزندان، همراه داشتن آب، دور کردن فرد مصدوم از محل حادثه و تماس با شماره‌های ۱۱۵ و ۱۲۵ در صورت بروز حادثه ضروری است.

دولت آبادی بیان داشت: سال گذشته ۲۷ نفر از شهروندان استان در این شب مجروح شدند.

کد خبر 735313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.